به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، 303 طرح آبیاری نوین در سطح 3300 هکتار از اراضی استان فارس و 20 طرح تولیدی بخش کشاورزی در زمینه‌های گلخانه، مرغداری گوشتی، گاوداری شیری و صنایع تبدیلی کشاورزی با حضور وزیر کشاورزی  و در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور پیش از ظهر امروز افتتاح شد.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، در مراسم افتتاح هم‌زمان این پروژه‌ها اظهار داشت: با افتتاح 303 طرح آبیاری نوین بیش از 13.2 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود و تولید در واحد سطح نیز 30 درصد افزایش می‌یابد و از طرفی مصرف نهاده‌های کشاورزی نیز 25 درصد کاهش می‌یابد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: افتتاح 20 طرح تولیدی بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری 285 میلیارد ریال نیز سبب اشتغال‌زایی 132 نفر به صورت مستقیم می‌شود.

رئیس جمهور نیز در ارتباط ویدئو کنفرانسی برای افتتاح 323 طرح مختلف کشاورزی در استان فارس گفت: اگر ما به مسئله آب توجه نکنیم با یکی از مشکلات بسیار بزرگ اجتماعی مواجه خواهیم شد بنابراین باید به سمت آبیاری نوین و بهره‌برداری درست از منابع آب و صرفه‌جویی درست و علمی از این منابع روی بیاوریم.

وی افزود:  وزارت جهاد کشاورزی در این چند سال اخیر افتخارآفرین بوده است و ما را به سمت خوداتکایی و خودکفایی هدایت کرده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623864
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.