به گزارش ایرنا محمد رضا نعمت زاده که دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری را در سفر به استان فارس همراهی می کند،پنجشنبه در آیینی که برای افتتاح همزمان چندین طرح صنعتی در شیراز برگزار شده بود، اظهار داشت: طرح بزرگ آلومینیوم فارس با ظرفیت تولید سالانه بیش از 300 هزار تن آلومینیوم تا 2 سال آینده افتتاح خواهد شد.
وی افزود: با بهره برداری از این واحد صنعتی که هم اینک یک هزار و 500 نفر مشغول آماده سازی آن هستند، گام بزرگی در رونق اقتصادی کشور برداشت می شود.
نعمت زاده ادامه داد: همچنین با بهره برداری از فاز نخست فولاد شهرستان نی ریز با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن آهن اسفنجی و کارخانه سیمان این شهرستان با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن سیمان که در چند ماه آینده محقق خواهد شد، تحول خوبی در توسعه صنعتی استان فارس و کشور به وجود خواهد آمد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از مطالب خود به افتتاح 39 طرح در حوزه صنعت فارس اشاره کرد و گفت: این طرح ها که با سرمایه گذاری 122 میلیارد تومان به انجام رسیده زمینه اشتغال بیش از 500 نفر را به صورت مستقیم فراهم می کند.
نعمت زاده افزود: افتتاح شرکت کاشی و سرامیک پردیس آباده با 810 میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای 230 نفر یکی از طرح های مهمی است که امروز (پنجشنبه) افتتاح شد.
این مقام مسئول بیان کرد: این واحد تولیدی با ظرفیت تولید 6میلیون متر مربع انواع کاشی و سرامیک نقش مهمی در افزایش توان تولید کشور ایفا خواهد کرد.
وی با اشاره به پیشینه فرهنگی، هنری و صنعتی کشورمان در زمینه تولید کاشی و سرامیک گفت: در حال حاضر ایران یا وجود رکود جهانی در حوزه ساخت و ساز مسکن و کاهش صادرات، رتبه نهم تولید کاشی و سرامیک را در جهان دارد.
نعمت زاده اضافه کرد: هم اینک ایران با 520 میلیون متر مربع صادرات کاشی و سرامیک، در دنیا رتبه چهارم را دارد و بیش از 140 میلیون متر مربع از این رقم در دولت تدبیر و امید محقق شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در نظر داریم تا سال 1400 رتبه ایران در تولید کاشی و سرامیک به رتبه چهازم جهان ارتقا و صادرات این محصول از کشورمان به 2 میلیارد دلار افزایش یابد.
وی در باره تولید فولاد و زنجیره آن در استان فارس گفت: امروز نیز کلنگ احداث فاز دوم طرح توسعه کارخانه ذوب آهن پاسارگاد در شرایطی به زمین زده می شود که این کارخانه از سال 92در حال تولید سالانه 1.5 میلیون تن فولاد است.
نعمت زاده افزود: در طرح توسعه این کارخانه، تولید 2.5 میلیون تن کنسانتره آهن، 2.5 میلیون تن گندله و 1.8 میلیون تن آهن اسفنجی برنامه ریزی شده است.
این مقام مسئول همچنین خواستار رفع موانع تولید سنگ آهن در فارس شد و بیان داشت: برای حل این مشکل در حال مذاکره با رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست هستیم تا مجوز اکنشاف در معدن محدوده بهرام گور در شهرستان نی ریز فارس را صادر کند تا از این طریق نیز زمینه اشتغال بیش از 700 نفر فراهم شود.
منطقه حفاظت شده بهرام گور در شرق استان فارس و شمال شرقی شهرستان نی ریز واقع شده و در کنار جلوه های بکر زندگی جانوری، معادن غنی را در خود جای داده است.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و شماری از وزیران و اعضای هیات دولت شامگاه چهارشنبه (سی ام فروردین) با هدف شرکت در آیین یادروز سعدی و بهره برداری از افزون بر 400 طرح عمرانی در استان فارس وارد شیراز شد.
نخستین سفر استانی رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید اردیبهشت ما 94 به استان فارس انجام شد.
7368 /6118
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.