به گزارش دریافتی روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی فارس، شاهپور قنبری افزود: این طرح ها شامل سه تصفیه خانه فاضلاب در شهرک های صنعتی بزرگ شیراز، جهرم و خرم بید،2طرح تامین برق در شهرک های صنعتی سروستان (2) و خرم بید و طرح واحد های کارگاهی در شهرک صنعتی آباده است.
وی بیان داشت: طرح تصفیه خانه دوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز که با اعتباری افزون بر 65میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت شهرک های صنعتی فارس اجرا شده، بزرگترین طرح عمرانی در شهرک های صنعتی فارس به شمار می آید و با بهره برداری از آن روزانه بیش از یک هزار و 500 متر مکعب به ظرفیت تصفیه پساب صنعتی این شهرک افزوده می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با اشاره به اینکه هم اینک حدود 82 درصد از واحد های بهره بردار در شهرک صنعتی بزرگ شیراز متصل به تصفیه خانه هستند، افزود: با بهره برداری از این طرح زمینه مناسبی برای اتصال کامل واحد های صنعتی به تصفیه خانه فراهم می شود.
قنبری ادامه داد: تمام مراحل طراحی، ساخت و راه اندازی تصفیه خانه های فاضلاب توسط متخصصان استان فارس انجام شده است و آنها در این زمینه به توانمندی های چشمگیری دست یافته اند.
او گفت: این طرح شامل ایستگاه پمپاژ و بخش های هوادهی، ته نشینی و لجن خشک کن است و پساب ورودی پس از انجام مراحل تصفیه و رفع آلایندگی برای آبیاری فضای سبز استفاده خواهد شد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس اظهار کرد: برای تصفیه خانه شهرک صنعتی خرم بید هم اعتباری افزون بر 40 میلیارد ریال هزینه شده است و با بهره برداری از آن روزانه بیش از 150متر مکعب ظرفیت تصفیه پساب صنعتی ایجاد می شود.
قنبری اضافه کرد: هم اکنون در شهرک صنعتی خرم بید 106 واحد سنگبری و فرآوری فعال است و به دلیل وجود این واحدها و همچنین ساخت واحدهای صنعتی جدید، موضوع ایجاد تصفیه خانه در این شهرک در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: این طرح نیز شامل سازه بتنی خط انتقال و ایستگاه پمپاژ است و پساب ورودی پس از انجام مراحل تصفیه و رفع آلایندگی، برای آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس، بهره برداری از تصفیه خانه شهرک صنعتی جهرم با اعتباری افزون بر 13 میلیارد ریال را یکی دیگر از این طرح ها برشمرد و گفت: در حال حاضر 19 واحد صنعتی و تولیدی در این شهرک فعال است و همین امر موجب راه اندازی تصفیه خانه این شهرک شد.
قنبری بیان داشت: این تصفیه خانه نیز همانند شهرک صنعتی خرم بید، از قابلیت روزانه تصفیه بیش از 150 مترمکعب پساب صنعتی برخوردار است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود: اجرای این طرح های تصفیه خانه فاضلاب همسو با سیاست های این شرکت در زمینه توجه به مسائل زیست محیطی است و بر این باوریم که توسعه صنعت بدون در نظر گرفتن الزامات زیست محیطی توسعه پایدار نخواهد بود.
قنبری، به طرح های دیگری که قرار است در سفر رئیس جمهوری به استان فارس به بهره برداری برسد اشاره کرد و گفت: 2 طرح برق رسانی در شهرک های صنعتی سروستان (2) و خرم بید با صرف اعتباری افزون بر 40 میلیارد ریال از جمله این طرح هاست.
او ادامه داد: این طرح ها نیز با هدف برق رسانی و تقویت شبکه توزیع برق در شهرک های صنعتی سروستان و خرم بید اجرا شده و از این طریق زمینه مناسبی برای تامین برق پایدار واحدهای صنعتی 2 شهرک نام برده فراهم می شود.
قنبری، با اشاره به اینکه بهره برداری از واحد های کارگاهی در شهرک صنعتی آباده با 15میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح هایی است که در سفر رئیس جمهوری به فارس به بهره برداری خواهد رسید، اظهار داشت: این واحد ها آماده واگذاری به فعالان صنعتی و سرمایه گذاران برای ایجاد تولید و اشتغال است.
رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید قرار است عصر امروز (چهارشنبه) به اتفاق شماری از وزیران و اعضای هیات دولت به استان فارس سفر کند.
بنا بر اعلام استاندار فارس، همزمان با این سفر افزون بر 400 طرح به ارزش یک هزار و 547 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی شمار دیگری از طرح ها نیز آغاز می شود.
نخستین سفر استانی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به فارس در اردیبهشت 94 انجام شد.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.