به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حمیدرضا آذری امروز در مراسم گشایش دوره آموزشی توجیهی بهره‌وری در آموزش و پرورش که با حضور کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش از راه دور کشور که به مدت سه روز در شهر شیراز آغاز شده است، اظهار داشت: تولیدات محتوایی جدید در قالب الکترونیکی برای پایه هفتم، هشتم، نهم، دهم و پیش دانشگاهی برای استفاده بر روی کامپیوتر و سیستم اندروید تهیه شده که در این دوره آموزشی رونمایی می‌شود.

آذری به موضوع مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: توجه به بخش خصوصی امری لازم و مورد نیاز است و توجه به بخش خصوصی به معنی دریافت پول در مدارس نیست بلکه ملاک ما در این بخش استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای رفاه دانش آموزان است و می‌توان حتی پول هم نگرفت.

وی بیان کرد: بر این باوریم راهکارهای استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش و مشارکت بخش خصوصی برای تحقق اهداف آموزش و پرورش بسیار زیاد و عملی است که عملی شدن این مهم نیازمند برنامه‌ریزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: باتوجه به تمام تلاش‌ها برای نشان دادن فقر در آموزش و پرورش، اما این ارگان یکی از ارگان‌های ثروتمند در کشور است زیرا همین اندازه که مشکلات دارد ظرفیت‌های بی‌شماری نیز دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای تحقق اهداف استفاده شود.

آذری تصریح کرد: معتقدیم باید به دلیل حساسیت‌ها اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی باید به معاونت در ادارات کل آموزش و پرورش در کشور ارتقا یابند. آموزش و پرورش نیازمند ساختار متمرکزی است که به اصولی از جمله خلاقیت، انگیزه، فناوری، نیازهای مخاطب و به روز بودن توجه شده باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:‌ یکی از ساختارهای مورد نیاز آموزش و پرورش ساختار نیروی انسانی است که متاسفانه امروز ساختار نیروی انسانی این وزارتخانه در شهرها متراکم و در مناطق محروم بسیار کم و نامناسب است.

آذری با بیان اینکه بر اساس عدالت آموزشی و دسترسی به امکانات برابر آموزشی، آموزش و پرورش باید به نیازهای مخاطبان خود پاسخ دهد افزود: امروز باید به معلمان مناطق محروم ما از امکانات ویژه آموزش و پرورش بهره‌مند شوند نه معلمی که فاصله خانه تا منزل او به اندازه یک خیابان است.

وی بیان کرد: بر این باوریم در ساختار مناسب باید به معلمان در مناطق محروم بیش از معلمان در مناطق شهری و با امکانات حقوق داده شود و امکانات و شرایطی فراهم کنیم که زندگی در روستاها جاری باشد و پدیده مهاجرت کاهش یابد.

آذری گفت: بر این باوریم راهکارهای استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش و مشارکت بخش خصوصی برای تحقق اهداف آموزش و پرورش بسیار زیاد و عملی است که عملی شدن این مهم نیازمند برنامه‌ریزی است.

به گزارش تسنیم، دوره آموزشی توجیهی بهره‌وری در آموزش و پرورش با حضور کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش از راه دور کشور به مدت سه روز در شهر شیراز ادامه دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619805
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.