به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس، طرح ضربتی ارزیابی ظرفیت‌های تولید و اشتغال 73 روستای منتخب کشور به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف تحرک‌بخشی اقتصادی به روستاها در حوزه اشتغال آغاز شده است.

در استان فارس، روستاهای هدف گردشگری قلات و مهارلو منتخب شده و کارشناسان اعزامی روز شنبه 26 فروردین ماه ابتدا در جلسه‌ای با حضور کارشناسان استان، بخشدار مرکزی شیراز، دهیار روستا، رئیس شورای روستا و نماینده انجمن‌های میراث فرهنگی و سمن‌ها شرکت کردند و پس از آن ضمن بازدید میدانی از روستا به بررسی زیرساخت‌های گردشگری، میراث و صنایع دستی قلات پرداختند. 

کارشناسان ضمن اشاره بر تقویت بوم‌گردی منطقه با توجه به حفظ و احیای بافت تاریخی روستا در بازدید از آثار تاریخی ثبت شده روستا بر لزوم استفاده از توانمندی‌های صنایع دستی روستا تاکید و در همین راستا از تنها کارگاه بازمانده گیوه‌دوزی دیدن کردند. 

انتخاب درست، نسخه رهایی از «اقتصاد برجامی» به «اقتصاد مقامتی» است

مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی استان فارس در نامه‌ای ویژه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با اشاره تخصصی به وضعیت اقتصادی استان فارس نوشتند امید که با انتخاب دولتی فعال، متعهد و انقلابی از هزینه‌های تحمیلی نسخه «اقتصاد برجامی» رهایی یافته و «اقتصادی مقاومتی» در کشور اجرایی شود تا علاوه بر دفع تهاجم اقتصادی همه جانبه دشمن علیه این خطه، ظرفیت‌های عظیم و سرشار ایران اسلامی شکوفا شود.

در ابتدای این نامه خطاب به مردم استان فارس آمده است: بی‌شک انتخابی عقلانی و براساس تحلیل وضعیت موجود استان و دست رد بر سینه کسانی که توفیقی در تحقق وعده‌ها به‌ویژه وعده‌های «اقتصادی» نداشته‌اند، خروجی مطلوبی را رقم خواهد زد. انتخابی که محصولش در جلوس افرادی بر کرسی خدمتگزاری ملت شریف در سطح کلان و کارگزاران دولتی استان فارس خواهد بود که حداقل حلاوتش، نشنیدن «وعده‌های دروغین» و «گزارش‌های خیالی» است.

پیکر هنرمند فقید استان فارس در شیراز تشییع شد 

 پیکر آرمین رهبین، استاد نمایش دانشگاه آزاد با حضور دوست‌داران هنر نمایش، خانواده وی و اصحاب هنر از مقابل تالار حافظ شیراز تشییع و در قطعه فرهیختگان دارالرحمه شیراز دفن شد.

 انجمن نمایش استان فارس ضایعه فوت ناگهانی آرمین رهبین مدرس دانشگاه و مدیرگروه موسیقی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد شیراز را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت انجمن نمایش فارس به مناسبت این ﻓﺎﺟﻌﻪ اﻧﺪﻭﻫﺒﺎﺭ آمده است: «ﭘﺮﻭاﺯ ﻣﺮﺩی اﺯ ﺟﻨﺲ ﺑﺎﺭاﻥ، اﺑﺮی ﺗﻴﺮه ﺑﺮ ﻓﻀﺎی ﺩﻟﻬﺎﻣﺎﻥ ﮔﺴﺘﺮﺩه اﺳﺖ.ﺁﺭﻣﻴﻦ ﺭﻫﺒﻴﻦ ﻧﻴﻚ ﻣﺮﺩی ﺑﻮﺩ ﻛﻪ اﺧﻼﻕ و اﺩﺏ ﺩﺭ ﻛﻼﻡ، ﺭﻓﺘﺎﺭ و ﻧﮕﺎﻫﺶ ﻫﻮﻳﺪا ﺑﻮﺩ و ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺌﺎﺗﺮ ﻓﺎﺭﺱ,ﮔﻮﻫﺮی اﺭﺯﺷﻤﻨﺪ و ﺑﺎ ﺩاﻧﺶ ﺭا اﺯ ﺩﺳﺖ ﺩاﺩ.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618475
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.