به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به‌نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان فارس، حبیب شریف با اشاره به برگزاری مراسم تکریم از سه تن از سرآمدان هنری و ادبی در 4 اردیبهشت ماه اظهار داشت: یکی از اهداف بنیاد ملی نخبگان شناسایی، هدایت استعدادهای برتر، نخبه‌شناسی، نخبه‌پروری و نخبه‌گماری است.

شریف گفت: هدف از تکریم، توسعه و ترویج فرهنگ تکریم، شناسایی اثرگذاری علمی، فرهنگی، ادبی و هنری نخبگان و سرآمدان، شناسایی رموز موفقیت آن‌ها، زمینه‌سازی حضور هر چه بیشتر این افراد در جامعه برای اثرگذاری بیشتر، معرفی مشاهیر ایرانی در سطوح ملی و بین‌المللی و الگوسازی شیوه زندگی علمی و فرهنگی این عزیزان است.

وی بیان کرد: بنیاد نخبگان استان فارس با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد ‌استان فارس در روز دو شنبه مورخ 4 اردیبهشت ماه 96 از ساعت 16 تا 20 در تالار حافظ شیراز، مراسم تکریم 3 نفر از سرآمدان حوزه فرهنگ، هنر و ادب این خطه از سرزمینمان را برگزار می‌کند. 

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس افزود: غلامرضا ذوالانواری، کارآفرین و هنرور برجسته فرش دستباف که عنوان پدر گبه جهان را در کارنامه دارد، ابوتراب خسروی نویسنده سرشناس و مسعود شناسا نوازنده شهیر و چیره‌دست سنتور در این مراسم تقدیر می‌شوند. 

بازدید کارشناسی از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان لامرد 

مسعود تقی‌زاده، مسئول ‌میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لامرد از بازدید مسئولان شهرستان در راستای بررسی ظرفیت‌های گردشگری تنگ ترمان خبر داد و گفت: نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس‌، فرماندار و چند تن از مسئولان شهرستان از ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و اقلیمی تنگ ترمان بازدید کردند. 

وی افزود: هدف از این بازدید بهره‌گیری بیشتر از این ظرفیت به عنوان یکی جاذبه‌های مناسب گردشگری است. 

 مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لامرد بیان کرد: تنگ ترمان و آسیاب‌های آبی موجود که مجموعه‌ای از آسیاب‌های دوره قاجاریه را در معرض دید گردشگران قرار می‌دهد در فاصله 12 کیلومتری غرب شهر لامرد واقع و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

سایت رسمی انجمن فیلم کوتاه شیراز رونمایی شد

محسن مقدم، رئیس انجمن فیلم کوتاه شیراز گفت: یکی از مزایای این سایت تهیه بانک اعضای انجمن است که این امکان را فراهم می‌کند در آینده افراد متخصص بهتر دیده شوند. 

وی افزود: این سایت این امکان را فراهم می‌کند که درخواست مجوز و تاییدیه از طریق انجمن کاملا آنلاین و راحت انجام شود و مشکلات و حاشیه‌ها از این طریق کمتر و پیشنهادات هم در این مسیر بهتر رسانده می‌شود. 

براساس این گزارش این سایت، نخستین سایت ویژه انجمن فیلم کوتاه شیراز است و امکان دسترسی علاقه‌مندان در شیراز، خارج از شیراز و حتی خارج از ایران مهیا شده است. در این سایت امکان مشاهده مدارک لازم برای عضویت، ثبت نام، مشاوره به صورت مکالمه‌ای و معرفی تمام جشنواره‌های داخلی و خارجی فیلم کوتاه مطرح وجود دارد. 

انتهای پیام/ 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 616610
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.