به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد جعفری در جمع اعضای ستاد برگزاری این مسابقات افزود:مسابقات سال جاری در دو مرحله و در 11 رشته ورزشی در بین دانش آموزان دختر و پسر سراسر استان انجام می شود که مرحله اول آن از 9 اسفند تا 23 اسفند 95 برگزار شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: در مرحله دوم که از 24 فروردین آغاز شده و تا 16 اردیبهشت ادامه خواهد یافت بیش از چهار هزار دانش آموز دختر وپسر استان حضور دارند.
جعفری افزود: رشته های فوتسال ،والیبال،هندبال ، بسکتبال ، شطرنج، تنیس روی میز، بدمینتون و طناب زنی در سه دوره تحصیلی دختران و پسران به صورت مدرسه قهرمان و رشته های ژیمناستیک ،شنا و دو و میدانی نیز به صورت کانون قهرمان برگزار می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: همانطور که در مرحله اول این مسابقات به غیر از شیراز مسابقات در شهرستان فسا برگزار شد در مرحله دوم نیز برخی رشته ها درشهرستان های مرودشت و پاسارگاد برگزار می شود.
وی بیان کرد: مسابقات ورزشی دانش آموزی با هدف کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی و بر اساس سیاست های حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش شامل مدرسه محوری ، مشارکت محوری، اخلاق محوری و علمی و تخصصی نمودن برنامه ها برگزار می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس افزود: برای دستیابی به این اهداف با راه اندازی فدراسیون ورزش مدارس کشور، هیات های ورزشی مدراس در استان ها با رویکرد برگزاری مسابقات ورزشی به عنوان یکی از مطالبات دانش آموزان و خانواده آنها و ویترین حوزه معاونت تربیت بدنی وسلامت فعال شد.
جعفری گفت:در استان فارس نیز برگزاری مسابقات ورز شی دانش آموزان از ابتدای شروع سال تحصیلی در قالب طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در هفته تربیت بدنی آغاز شده که هدف آن شناسایی استعداد های ورزشی و هدایت آنها به کانون های درون مدرسه ، برون مدرسه ای و ویژه است تا زمینه حضور این دانش آموزان در مسابقات ملی و کشوری در رشته های مختلف آموزشگاهی فراهم شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: در سال گذشته 550 هزار دانش آموز سراسر استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای به عنوان زمینه برگزاری این مسابقات شرکت داشته اند که 68 درصد دانش آموزان فارس را تشکیل می داد و در سال جاری نیز پیش بینی می شود بیش از 75 درصد دانش آموزان تحت پوش این طرح قرار بگیرند.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی در سطح مناطق ، شهرستان ها و نواحی فارس افزود: در سال جاری 38 هزار 572 دانش آموز دختر و 55 هزار و 878 دانش آموز پسر در مسابقات شرکت داشته اند که با برگزاری مرحله استانی ، تیم های منتخب مدارس و کانون های قهرمان برا ی شرکت در مسابقات کشوری در شهریور 96 اعزام خواهند شد.
جعفری گفت: در مسابقات استانی سال جاری سه هزار و 580 دانش آموز دختر، چهار هزار و 640 دانش آموز پسر و 800 مربی ، داور و عوامل اجرایی و در مجموع 9 هزارو 20 تن به صورت مستقیم در برگزاری این مسابقات شرکت می کنند.
دریافت خبر:‌فاطمه هاشمی نیک ** انتشار: غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.