دکتر بهادر گفت: در این مرکز که دارای 600 تخت است پیوند اعضا و همچنین جراحی بیماران مبتلا به سرطان انجام می گیرد.
وی افزود: با توجه به ظرفیت مطلوب مرکز ابوعلی سینا بار فعالیت بیمارستانهایی از جمله نمازی کاهش یافته و بخش پیوند نیز به این مرکز انتقال می یابد.
دکتر بهادر یادآور شد: با این اقدام فضا برای اورژانس بیمارستان نمازی گسترده تر می شود و بیماران پیوندی نیز در مرکز ابوعلی سینا خدمات با کیفیت تری دریافت می کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مرکز پیوند ابوعلی سینا می تواند محل خوبی برای توسعه توریسم درمانی و کاهش بار برخی بیمارستان های دانشگاهی باشد و هدف ما ارتقای این خدمات است.
صرف 300 میلیارد تومان برای راه اندازی مرکز ابوعلی سینا
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس نیز یادآور شد: تاکنون 300 میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز این مرکز هزینه شده و فاز سوم نیز که شامل دانشکده ها و کتابخانه است سال آینده به بهره برداری می رسد و در رشته های مختلف علوم پزشکی و پیراپزشکی دانشجو می پذیرد.
نادر معینی ادامه داد: با توجه به اینکه سالانه 600 پیوند کبد در شیراز توسط پزشکان برجسته انجام می شود، این مرکز می تواند زمینه توسعه فعالیت ها را به نحو موثری فراهم کند.
وی یادآور شد: در حال حاضر از سراسر کشور و حتی خارج کشور برای انجام پیوند اعضا به شیراز می آیند زیرا این شهر قطب پیوند اعضا است.
معینی گفت: در حال حاضر بخش دیالیز نیز که با ظرفیت 80 تخت روزانه به 240 بیمار خدمات دیالیز را به صورت رایگان ارایه میدهد فاز اول این پروژه به شمار می رود و در مرحله بعدی نیز با راه اندازی دانشگاه جنب مرکز پیوند و تربیت نیروهای متخصص خدمات گستردهتری در آینده ارایه خواهد شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614407
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.