به گزارش ایرنا سردار سرتیب دوم احمد علی گودرزی، چهارشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: در یکی از این سرقت ها، سارق با اطلاع از نبود صاحبخانه در منزل، مبادرت به ورود به منزل کرد و با استفاده از تجهیزاتی مانند دستگاه برش و دیلم از 2 گاو صندوق موجود در این منزل، طلا و جواهراتی به ارزش بیش از 20 میلیارد ریال را به سرقت برد.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت حادثه، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و پس از انجام بررسی های لازم، سارق دستگیر شد و به جرم ارتکابی اقرار کرد.
این مقام انتظامی اظهار کرد: سارق یاد شده پس از دستگیری ادعا کرد که طلاها را در داخل یک سطل زباله انداخته اما پس از مراجعه ماموران هیچ اثری از طلاها یافت نشد.
گودرزی گفت: به دنبال بررسی تصاویر دوربین های مدار بسته منطقه و موجود در سطح شهر مشخص شد که ادعای سارق درست است و کیسه طلاها توسط یک فرد کارتن خواب که در سطل های زباله جست و جو می کرد برداشته و رد وی نیز تا بافت فرسوده شیراز دنبال شد.
فرمانده انتظامی فارس افزود: طلاهای مسروقه مجددا در یک منقل خانه توسط یک سارق دیگر از فرد کارتن خواب دزدیده شد و در نهایت تمام این افراد با پیگیری های پلیس دستگیر شدند و همه طلاها نیز از آنها بازپس گرفته شد.
وی گفت: در مجموع در ارتباط با این سرقت چهار نفر دستگیر شده اند.
او ادامه داد: در سرقت دیگری نیز یک سارق با مراجعه به منزل یکی از شهروندان پس از شکستن قفل منزل اقدام به سرقت مقادیری طلا و ساعت های مچی قیمتی به ارزش 2 میلیارد ریال کرد.
گودرزی افزود: این سارق نیز پس از انجام اقدام های پلیسی و امنیتی، شناسایی و دستگیر شد.
فرمانده انتظامی فارس به شهروندان توصیه کرد که از نگاه داشتن مقادیر زیاد طلا و جواهرات و همچنین اشیای قیمتی در منزل خودداری کنند و آنها را در اختیار صندوق امانات قرار دهند.
گودرزی، در مورد میزان کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال 96 تاکنون گفت: در این مدت، بیش از 2 تن و 100 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد و در ارتباط با آنها یک هزار و 197 متهم نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی ادامه داد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز در مدت یاد شده، 130 دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق به ارزش 25 میلیارد ریال توقیف شد و در ارتباط با این کالاهای مکشوفه قاچاق 225 نفر نیز دستگیر شدند.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.