سیدعلی محمد موسوی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای کاستن از آمار طلاق در جامعه، زوج های جوان در استان فارس از آموزش های پیش از ازدواج، هنگام ازدواج و پس از ازدواج برخوردار می شوند.
وی اظهار کرد: آموزش های پیش از ازدواج در حوزه وظایف اداره های کل بهزیستی و ورزش و جوانان فارس است و آموزش های هنگام ازدواج با عنوان طرح بهار نکو با مشارکت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیرازدر حال اجرا است.
دبیر ستاد ساماندهی آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی استان فارس گفت: طرح بهار نکو که به ابتکار این استان در حال اجرا است، به عنوان طرح نمونه و الگوی کشور مطرح شده است.
موسوی ادامه داد: بر اساس این طرح، هر کدام از زوج ها موظف هستند پیش از ازدواج 6 ساعت مشاوره و آموزش مهارت های ارتباطی، اجتماعی و زناشویی داشته باشند.
** کاهش آمار طلاق در استان فارس
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش آمار طلاق به عنوان دستاورد دولت تدبیر و امید در این استان یاد کرد.
وی در این باره توضیح داد: در آغاز به کار دولت یازدهم، استان فارس از نظر فراوانی آمار طلاق با رشد 26 درصدی دومین استان کشور پس از سیستان و بلوچستان بود اما با اقدام ها و فعالیت هایی که همه دستگاه های مربوطه در زمینه حفظ و تکریم جایگاه خانواده انجام داده اند، هم اینک وضعیت بهتری نسبت به متوسط کشور دارد.
موسوی گفت: آمار طلاق که در سال 94 در کشور به 25 درصد (یک طلاق به ازای هر چهار ازدواج ) رسید، در فارس 18.5 درصد (یک طلاق به ازای 5.4 ازدواج) است.
وی یادآوری کرد: شیراز در میان هشت کلانشهر کشور بعد از اهواز کمترین میزان طلاق را دارد.
دبیر ستاد ساماندهی آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی استان فارس گفت: نرخ طلاق استان فارس که در آغاز دولت یازدهم بیشتر از متوسط کشوری بود با آموزش ها و مشاوره ها و تلاش دستگاه های مسئول، کمتر از میانگین کشوری شده است.
6122/ 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.