به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز٬ امیرسرتیپ حسین محمدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های شهید صیادشیرازی اظهار داشت:  شهید سپهبد علی صیاد شیرازی نامی پر افتخار و جاودانه محسوب می‌شود که با هشت سال دفاع مقدس و دلاوری‌ها و از خودگذشتی‌های رزمندگان اسلام عجین شده است.

فرمانده سابق ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد شهید صیاد شیرازی را عارفی عاشق و نمونه بارز شرف و غیرت ایرانی توصیف کرد که با تواضع و فروتنی خاص خود بر دل‌های افراد حکومت می‌کرد و به عبارتی صیاد دل‌ها بود.

محمدی افزود: فرماندهی صیادشیرازی تلفیقی از شخصیت مذهبی ایشان و اجرای تعاریف دقیق نظامی بود؛ آن شهید در ردیف اولین فرماندهانی بود که وارد کردستان شد و شهید دکتر چمران را در حل بحران پدید آمده در غرب کشور یاری کرد.

وی افزود: باید با نشر هر چه بیشتر و بهتر آثار به جا مانده از این شهید عزیز و سایر قهرمانان میهن عزیزمان و تدریس دست‌آوردها و اندیشه‌های تخصصی آنان در دانشگاه‌ها  جوانان نسل امروز را با اسطوره‌های این مرز و بوم بیشتر آشنا کرد تا آنان نیز بتوانند ادامه‌دهندگان راه این عزیزان باشند.

این فرمانده ارتش در دوران دفاع مقدس گفت: طرح‌هایی که سبب شکستن محاصره شهرهای سنندج، پادگان مریوان، بانه و سقز شد، از ایده‌هایی محسوب می‌شد که آن شهید بزرگوار در طرح‌ریزی و پردازش آنها نقشی تاثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی بعد از پایان قائله کردستان و موفقیت رزمندگان اسلام با ارتقاء درجه‌اش به سرهنگی به فرماندهی عملیات غرب کشور منصوب شد، از آن شهید به‌عنوان نابغه در مسائل استراتژیک نام‌ برد و گفت: آن امیر سرافراز ارتش اسلام با توان شگفت و روحیه‌ای کم نظیر در سلسله عملیات‌های پیروزمندانه ثامن‌الائمه، طریق القدس، بیت‌المقدس، رمضان، بدر و ... فرماندهی نیروی زمینی ارتش را بر عهده داشت و همیشه در سازماندهی و مدیریت و انتخاب فرماندهان و مدیران به سه اصل تعهد، تخصص و تجربه توجه ویژه‌ای داشت .

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: شهید صیاد شیرازی تعهد را در چهره خدمت، توکل را در خطرپذیری، شایستگی را در مسئولیت‌پذیری و ایثار را در عمل می‌دید به نحوی که سال 67 در عملیات مرصاد، زمانی که مرزهای غرب ایران مورد هجوم منافقین و ارتش عراق قرار گرفته بود، با هدایت نیروهای رزمی منطقه به ویژه نیروی هوایی و هوانیروز ارتش، منافقین را در گردنه مرصاد تار و مار کرد و آخرین برگ تاریخ پر افتخار دفاع مقدس را به نام خود رقم زد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610969
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.