نخستین قطار گردشگری 96 در واقع سیزدهمین قطار گردشگری(عقاب طلایی) است که طی 3 سال گذشته وارد ایران شده و مسافرانش در قالب سفری 10 تا 12 روزه از جاذبه های استانهای مختلف کشور شامل تبریز، تهران، همدان، زنجان، کرمان، یزد، اصفهان و شیراز دیدن کردند، مسافرانی که اغلب تجربه سفر به ایران به ویژه استان فارس را نداشتند و برای نخستین بار به این سرزمین آمدند تا با فرهنگ، تمدن و مردم آن بیشتر آشنا شوند.
آنچه می خوانید گفت وگوی خبرنگاران ما با تنی چند از این گردشگران است که در حاشیه بازدیدشان از مسجد نصیرالملک انجام شد.«ریچارد موراس» گردشگری از کشور استرالیاست که خود را راهنمای گردشگری معرفی می کند. وی که سومین بار است به ایران سفر کرده، به خبرنگار ما می گوید: توصیف زیبایی های ایران بسیار سخت است، از جاذبه های گردشگری و تاریخی گرفته تا مهمان نوازی مردم این کشور، همگی جذاب و دیدنی است که من به عنوان یک راهنمای تور به تمامی گردشگران توصیه می کنم به ایران سفر کنند و این زیبایی ها را حتما ببینند.
وی با بیان اینکه مردم ایران به خصوص شیرازیها همواره با آغوش باز پذیرای گردشگران خارجی هستند، می افزاید: سفر به ایران تجربه ای خاص را برای گردشگران به دنبال دارد و امیدوارم گردشگران حرفهای دستکم یکی دوبار به این منطقه سفر کنند.
«بیاتا» یکی دیگر از گردشگران استرالیایی است که در گفت وگویی با خبرنگار ما، می گوید: نخستین بار است که به شیراز سفر می کنم و افسوس می خورم که چرا زودتر این شهر را ندیده ام چرا که دارای زیبایی های منحصربه فردی است.
وی ادامه می دهد: زمانی که به کشورم بازگردم حتما به هموطنان و دوستانم توصیه می کنم به این شهر سفر کنند.
بیاتا همچنین اضافه می کند: جاذبه های تاریخی و گردشگری ایران در نوع خود بی نظیر است. در طول سفر از شهرهای تهران، یزد، مشهد و شیراز دیدن کردم و متوجه شدم سراسر ایران مملو از جاذبه های منحصربه فردی است که گردشگران باید حتما به این کشور سفر کنند تا بتوانند تمامی آنها را ببینند.
در ادامه این گفت وگو، «سائونی آرتور» یکی دیگر از گردشگران استرالیایی قطار گردشگری نیز میگوید: مردم شیراز بسیار مهربان و مهمان نوازند و هر گردشگری تحت تاثیر این رفتارها قرار می گیرد.
وی به جاذبه های تاریخی شیراز اشاره می کند و می افزاید: اماکن تاریخی و گردشگری متعدد و متنوعی در این شهر دیدم، مکان هایی که هر گردشگری را تحت تاثیر خود قرار می دهد و بازگشت دوباره آنها را تضمین می کند.
این گردشگر استرالیایی اضافه می کند: با اینکه نخستین باری است به ایران و شیراز سفر کرده ام اما احساس می کنم این سرزمین را می شناسم چون مردمانش بسیار مهربانند و گردشگران احساس غربت نمی کنند.
«گلدن کوریگن» گردشگر آلمانی تبار نیز به خبرنگار ما می گوید: قبل از سفر اصلا تصور نمیکردم ایران کشوری زیبا و مدرن باشد.
وی ادامه می دهد: همواره تردید داشتم که به ایران بیایم اما در حال حاضر که در شیراز هستم و این همه زیبایی و مردم مهربان را می بینم افسوس میخورم که چرا زودتر به این سرزمین سفر نکرده ام.وی با بیان اینکه به زودی برای دیدن دیگر اماکن تاریخی شیراز که به دلیل زمان کوتاه سفر موفق نشدم ببینم دوباره به فارس می آیم، می افزاید: شیرازی ها مردمی مهمان نواز و خوشرو هستند و همواره در برخورد با گردشگران، لبخند به لب دارند و به آنها خوشامد میگویند که در کمتر کشوری این برخورد وجود دارد.
کوریگن در ادامه به بازدیدش از مجموعه جهانی تخت جمشید اشاره می کند و می گوید: توصیف این بنای سنگی که متعلق به 2 هزار و 500 سال قبل است بسیار سخت می باشد اما می توان به جرات بیان کرد که تمامی زیبایی های تاریخ و تمدن در این مجموعه جهانی به وضوح دیده می شود.در ادامه این گفت وگو، «الیزه» دیگر گردشگر آلمانی که برای نخستین بار به شیراز سفر کرده، می گوید: تصور اینکه ایران کشوری مدرن با سابقه تاریخی گسترده می باشد کمی عجیب است اما آنچه که گردشگران در این کشورمی بینند تماما زیبایی، تاریخ و طبیعت است.
وی اضافه می کند: گردشگران با فرهنگ و تمدن غنی ایرانیان مواجه می شوند که وصف ناپذیر است.وی به جاذبه های تاریخی و مذهبی شهر شیراز نیز اشاره می کند و می گوید: شیراز شهری منحصر به فرد است که در هیچ جای دنیا نمی توان آن را دید و تمامی جاذبه ها در آن جمع شده و گردشگران هیچ گاه در این شهر احساس خستگی نمی کنند.
یکی دیگر از گردشگران استرالیایی «هیت ها جانستون» است که به گفته خودش در مورد ایران و تاریخ آن چیز زیادی نمی داند و هم اینک با سفر چندروزه خود به این کشور و دیدن جاذبه های تاریخی و طبیعی آن، تحت تاثیر قرار گرفته است.
وی در گفت وگو با خبرنگار ما، می گوید: فارس دارای جاذبه های منحصربه فردی است که در هیچ جای دنیا وجود ندارد. به طور مثال تخت جمشید یکی از آنهاست. این گردشگر استرالیایی درخصوص بازدیدش از مجموعه جهانی تخت جمشید می افزاید: با ورود به مجموعه جهانی تخت جمشید و دیدن این همه زیبایی و تمدن، از عملکرد اسکندر مقدونی متاسف شدم و به طور حتم از دوستانم دعوت خواهم کرد که از این بنای جهانی دیدن کنند.در ادامه این گفت وگو، «کن» از کشور استرالیا نیز می گوید: امنیت، مهماننوازی، تاریخ غنی و مکان های تاثیرگذار گردشگری از جمله توصیف هایی است که می توان در مورد شیراز داشت، شهری که دارای هویت و قدمت است و باید هر گردشگری آن را ببیند.وی اضافه می کند: به طور حتم پس از بازگشت به وطنم، دوستان و آشنایانم را ترغیب و تشویق خواهم کرد که به شیراز بیایند و آنچه که من در این شهر دیدم را ببینند.«فیلیپ ملت» نیز دیگر گردشگر استرالیایی تبار است که شیرازی ها را مردمانی خنده رو و شاد توصیف می کند و می گوید: ایران به خصوص شهری چون شیراز را نمی توان در هیچ کجای دنیا پیدا کرد، از مردمان مهمان نوازش گرفته تا مکان های تاریخی اش که هرکدام داستان و حکایت جالبی دارد.وی اضافه می کند: چنانچه فرصتی فراهم شود دوباره برای دیدن این تمدن غنی به ایران و شیراز سفر خواهم کرد.بنا بر این گزارش همچنین در ادامه این گفت و گوها، معاون گردشگری فارس با اشاره به ورود نخستین قطار گردشگری در سال ۹۶ به استان افزود: گردشگرانی از کشورهای اروپایی، آمریکایی و استرالیایی در سفر یک روزه به استان فارس از جاذبههای دیدنی و تاریخی استان بازدید میکنند.
موید محسننژاد در گفتوگو با خبرنگار سرویس گردشگری « خبر جنوب » افزود: سفرکردن با قطار تنوع خاصی برای گردشگران به همراه دارد و تاکنون 13 قطار گردشگری به ایران آمده است. وی افزود: گردشگران در سفر با قطار با مسیرهای گردشگری آشنا میشوند و میتوانند جاذبههای مختلف فرهنگی، تاریخی و طبیعی ایران را ببینند.
به گفته محسننژاد سفر با قطار و اقامت در آن نه تنها برای گردشگران متنوع است بلکه تبلیغات گستردهای هم برای معرفی مناطق مختلف ایران، مسیرها و مقاصد ناشناخته سفر به گردشگران محسوب میشود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610275
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.