روح ا... بهرامی گفت: در سال جدید 150 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره با بازپرداخت بلندمدت به منظور رونق تولید و اشتغال جامعه عشایری اختصاص یافته است که ظرف یک ماه آینده در اختیار جامعه عشایری قرار میگیرد.
وی افزود: طی دو سال گذشته نیز میزان 19 میلیارد تومان تسهیلات از محل ماده 10 و 12 خشکسالی بند «د» تبصره 11 و همچنین از محل یک درصد تسهیلات صندوق توسعه ملی برای تکمیل زنجیره گوشت قرمز به جامعه عشایری پرداخت شد.
بهرامی اضافه کرد: در همین رابطه، عملیات اجرایی 20 کانون اسکان عشایر با هدف ایجاد تنوع در اشتغال و رشد شاخص های توسعه انسانی در جامعه عشایری در دستور کار قرار گرفته که ظرف امسال در سطح استان به بهره برداری می رسد.
مدیرکل امور عشایر فارس از توزیع 10 هزار تن علوفه مدت دار خبر داد و گفت: این میزان علوفه در سال گذشته تهیه شد و امسال در حال توزیع بین عشایر استان است.
بهرامی با اشاره به گسترش و ترویج انرژی های نو در میان جامعه عشایری فارس، گفت: دوهزار و 500 پکیج خورشیدی در سال جاری بین عشایر استان توزیع می شود.
مدیرکل امور عشایر فارس بیان داشت: 50 متقاضی سایت گردشگری (بومگردی و طبیعت گردی) به اداره کل میراث فرهنگی فارس جهت صدور مجوز فعالیت معرفی شدند.
وی با بیان اینکه با هدف ساماندهی تولید صنایع دستی و بازاریابی و فروش این نوع محصولات، کارگروه صنایع دستی در محل اداره کل امور عشایر فارس به صورت ماهانه تشکیل میشود، گفت: این اقدام در راستای تولید صنایع دستی تزئینی جامعه عشایری و فروش و بازاریابی در دستور کار قرار گرفته است.
بهرامی با اشاره به ایجاد مزرعه کاشت گیاهان دارویی در سایت آب باریک توسط اتحادیه عشایری، افزود: با توجه به تنوع گیاهان دارویی در مناطق مختلف عشایری استان فارس، جمع آوری، بسته بندی و فرآوری این گیاهان دارویی، بستر مناسبی را برای اشتغال جوانان عشایری فراهم می کند که این موضوع دلیل راه اندازی مزرعه کاشت گیاهان دارویی در سایت آب باریک
می باشد.
مدیرکل امور عشایر فارس با اشاره به تولید بیش از 16 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر در فارس، گفت: در صورت فراهم شدن شرایط و بستر مناسب، جامعه عشایری فارس ظرفیت صادرات 2 تا 3 هزار تن گوشت را به سایر استان ها دارد.
بهرامی بیان داشت: به منظور تنوع در اشتغال جامعه عشایری استان فارس، بحث پرورش زنبور عسل در مناطق عشایری در دست مطالعه و امکان سنجی است.
وی همچنین گفت: امسال 10 حلقه چاه آب در مناطق عشایری حفر خواهد شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 610273
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.