شاپور رستمی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به تاثیر توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در فراهم شدن شرایط برای حضور گردشگران خارجی افزود: از سال 90 تا 92 حدود 280 هزار گردشگر خارجی از اماکن فرهنگی و تاریخی استان بازدید کردند که این تعداد در سال 93 تا 95 با افزایش قابل قبول به 963 هزار تن رسید.
وی ادامه داد: بخشی از این گردشگران در نتیجه تبلیغاتی که علیه کشورمان انجام گرفته در ابتدای ورود از احساس امنیت پایینی برخوردار بودند اما پس از چند روز حضور در کشور و استان به امنیت موجود پی بردند و به احساس امنیت کامل دست یافتند.
رستمی، جذب گردشگر را با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری فارس از اولویت های این استان دانست و گفت:‌ مجموعه اقدامات انجام شده در این زمینه و تامین بخشی از زیرساخت های لازم سبب شده که طی سال های آتی تاکنون شاهد روند رو به رشد حضور گردشگران در استان فارس باشیم.
او گفت: در نوروز امسال نیز برای فراهم کردن شرایط برای استقبال مناسب از مسافران و میهمانان نوروزی، ستادی با حضور دستگاه ها و مجموعه های مختلف تشکیل و هماهنگی های لازم برای پذیرایی مناسب از مسافران انجام شد.
وی، با اشاره به افزایش هفت درصدی تعداد بازدیدکنندگان امکان گردشگری فارس در نوروز امسال (25 اسفند 95 تا 13 فروردین 96) نسبت به مدت مشابه سال قبل بیان کرد: در نوروز امسال آرامگاه حافظ با 450 هزار بازدید کننده یکی از پربازدیدکننده ترین مجموعه های فرهنگی در کشور بوده است.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: پس از حافظیه، مجموعه تخت جمشید، آرامگاه سعدی، باغ ارم و پاسارگاد بیشترین تعداد بازدید کنندگان را به خود اختصاص دادند.
رستمی اضافه کرد: در مجموع در نوروز امسال یک میلیون و 960 هزار تن از آثار تاریخی و فرهنگی استان بازدید کردند.
وی ادامه داد: همچنین بر اساس آمار ارائه شده از تولیت شاهچراغ (ع) در نوروز امسال حدود سه میلیون تن به زیارت این حرم مطهر نائل آمدند.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس بیان کرد: در مجموع از 25 اسفند 95 تا 13 فروردین 96 تعداد زائران اماکن زیارتی و مذهبی استان با هفت درصد افزایش به هفت میلیون و 600 هزار تن رسید.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشار: غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.