مهران حفاری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : با توافق هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی کشور و ستاد انتخابات وزارت کشور در شهرهایی که تعداد اعضای شوراهای اسلامی آن 7 نفره و 9 نفره باشند ،انتخابات به صورت مکانیزه انجام می گیرد.
حفاری افزود : در شهرهای صدرای شیراز،کازرون، نورآباد ممسنی، فسا، فیروزآباد،جهرم ،داراب ،ممسنی ، مرودشت و لار ، انتخابات به صورت مکانیزه برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد:‌مراحل اجرایی این امر به تائید هیات مرکزی نظارت کشور و ستاد انتخابات وزارت کشور رسیده و نحوه اجرای آن به هیات های اجرایی و نظارت آموزش داده می شود.همچنین نحوه آشنایی مردم در این رابطه اطلاع رسانی می شود.
دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی فارس گفت: در سایر حوزه های انتخابیه فارس شامل 103 حوزه، مردم می توانند با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی و داشتن سن 18 سال تمام یعنی متولدین بیست و نهم اردیبهشت 1377 و قبل از آن به شعبه های اخذ رای مراجعه کنند و رای خود را به صندوق بریزند .
در روش های مکانیزه اخذ رای بعد از تایید هویت فرد رای دهنده ، تعرفه رای به فرد داده می شود که این تعرفه در شعب تمام مکانیزه به صورت یک کارت الکترونیکی و در شعب نیمه مکانیزه تعرفه کاغذی است.
تفاوت اصلی در شعب تمام مکانیزه یا ماشینی فرایند رای گیری و شمارش آراست که در ادبیات آن را اخذ رای الکترونیکی یا E-VOTING می گویند .
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی بیست و نهم اردیبهشت 96 برگزار می شود.
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌ غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.