به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز٬ علیرضا پاک‌فطرت از ابتکار جدید بانک شهر برای نخستین بار در حوزه گردشگری قدردانی کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی صرافی الکترونیک در شیراز توسط بانک شهر با وجود تحریم‌های ارزی بانک‌ها سبب توسعه گردشگری می‌شود.

وی با بیان اینکه شیراز شهر مورد علاقه گردشگران خارجی است و باید برای جذب گردشگران خارجی، خدمات بین‌المللی ارائه داد، افزود: کشور ما در دوران تحریم قرار دارد که همین سبب شده تا گردشگران در زمینه ارزی و خدمات مالی با مشکلاتی روبرو شوند اما بانک شهر به عنوان بانک پیشرو در ارائه خدمات به گردشگران خارجی با طرح صرافی الکترونیک در حال رفع این مشکل است.

پاک‌فطرت با بیان اینکه با راه‌اندازی صرافی الکترونیکی توسط بانک شهر گردشگران می‌توانند بدون دغدغه به شیراز سفر و در این شهر خرید کنند افزود: همچنین با ارائه این خدمت از برخی سوءاستفاده‌ها نیز جلوگیری می‌شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه صرافی‌های الکترونیکی در بافت تاریخی و مرکزی شهر دائر می‌شود، تصریح کرد: شهرداری نماینده مردم است و می‌تواند از فضاهای شهری در راستای خدمت به مردم و شهر بهره ببرد و کسب درآمد کند تا هزینه‌های شهر تامین شود و یکی از این استفاده‌ها ایجاد غرفه و یا اجاره دادن فضاهای شهری به بانک‌ها است.

پاک فطرت با اشاره به اینکه برخی از بانک‌ها معترض امکانات داده شده به بانک شهر توسط شهرداری هستند، گفت: هر کدام از بانک‌ها که در راستای خدمت‌رسانی به مردم گام بردارند و متقاضی باشند امکانات مورد نیاز آنها توسط شهرداری بر اساس ضوابط و قوانین در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بانک شهر در زمینه ارائه خدمات بانکی نوین و تسهیل در امور بانکی شهروندان پیشگام بوده است، افزود: ابتکار عمل و خلاقیت در ساز و کار بانکی بانک شهر توانسته زمینه استفاده عموم شهروندان را فراهم کند در مقابل شهرداری نیز باید بسترهای سرمایه‌گذاری و محورهای اقتصادی خود را با تمرکز در این بانک انسجام بخشد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه مسیر حرکت بانک شهر، در جهت توسعه شهرها است، گفت: خدمات نوین بانک شهر ناشی از ابتکاراتی است که این بانک برای ارائه خدمات مدرن و متفاوت در نظر گرفته و با استقبال و اطمینان شهروندان نیز مواجه شده است.

تولید 9 هزار تن انواع ماهیان پرورشی در فارس

مدیر شیلات جهاد کشاورزی فارس گفت: بیش از ٩ هزار تن انواع ماهیان پرورشی سال ٩٥ در شهرستان‌های استان تولید شده که نسبت به سال قبل آن حدود سه درصد افزایش یافته است.

علی فلاحی با بیان اینکه این میزان افزایش در تولید ماهیان با توجه به خشکسالی ٤� درصدی منابع آبی در فارس صورت گرفته است، افزود: با اجرای روش‌ها و فناوری‌های نوین در استخر پرورش ماهیان ، ٩ هزار و ٦٥٢ تن انواع ماهیان گرمابی، سردابی و خاویاری در استان فارس تولید شده است .

وی گفت: هزار و ٩� واحد تولیدی در استان فارس کار پرورش ماهیان را بر عهده دارند که شهرستان‌های سپیدان، اقلید، آباده، مرودشت و ممسنی به ترتیب بیشترین میزان تولید را دارند .

مدیر شیلات جهاد کشاورزی فارس، تعداد شاغلان در زمینه پرورش ماهیان را هزار و ٧٤٩ نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر در هزار و ٧٨ استخر مصنوعی و ١٢ واحد منابع آبی طبیعی فارس ، انواع ماهیان تولید و پرورش می‌یابد.

خرید اینترنتی کتب درسی دانش آموزان در فارس

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش فارس گفت: دانش آموزان مقطع ابتدایی از پایه دوم تا ششم و همچنین دانش آموزان پیش‌دانشگاهی می‌توانند از امروز 19 فروردین ماه با مراجعه به سامانه www.irtextbook.com کتاب‌های درسی مورد نیاز خود را خریداری و هزینه آن را نیز از طریق درگاه بانکی پرداخت کنند.

حمیدرضا شعبانی افزود: دانش آموزان با واردکردن کد دانش آموزی یا کد ملی و یا شماره سریال شناسنامه خود، می‌توانند وارد این سامانه  شوند و پس از پرداخت هزینه کد پیگیری را دریافت کنند.

وی بیان کرد: دانش آموزان پایه اول ابتدایی پس از ثبت نام در مدرسه موردنظر و درج اطلاعات آنان درسامانه ثبت نام (سناد) می‌توانند کتاب‌های درسی خود را از طریق این سامانه خریداری کنند.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان و هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش نیز از تیرماه امسال می‌توانند اقدام به خرید کتاب‌های درسی از طریق همین سامانه کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609169
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.