به گزارش ایرنا سهراب مختاری، شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، میزان بیکاری در سال 84 را 13 و 2 دهم درصد بیان کرد و اظهار داشت: در این زمینه فارس در کشور در رتبه بیست و دوم قرار داشت.
وی ادامه داد: در سال 91 میزان بیکاری 16 و نیم درصد و رتبه این استان بیست و نهم بود و در سال 94 میزان بیکاری 12 و یک دهم درصد و رتبه بیست و یکم حاصل شد.
او اظهار کرد: در سال 95 میزان بیکاری در استان فارس به 11 و چهار دهم درصد رسید و در این زمینه نیز استان رتبه سیزدهم را کسب کرد.
مختاری گفت: با در نظر گرفتن این روند می توان امیدوار بود که با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و برنامه های خوب دولت تدبیر و امید، وضعیت اشتغال روز به روز بهتر از گذشته شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ایجاد اشتغال تنها وظیفه یک مجموعه و نهاد نیست بلکه همه دستگاه ها، نهادها و مجموعه ها باید بکوشند تا با کمک و همکاری مردم مشکل بیکاری حل شود.
وی افزود: مجموع اقدام های انجام شده در کارگروه رفع موانع تولید استان نیز سبب شد که در سال 95 شاهد حفظ 9 هزار و 139 فرصت شغلی در واحدهای تولیدی در معرض تعطیلی باشیم.
مختاری ادامه داد: رتبه فارس در بحث فضای کسب و کار نیز که در سال 91 در کشور 28 بود در سال 94 به 19 رسید.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، در مورد اقدام های انجام شده برای حل و فصل مسائل و مشکلات بین کارگران و کارفرمایان اظهار داشت: در این زمینه کوشیده ایم که اکثر دعاوی به سمت سازش برود و به صلح منتهی شود.
مختاری افزود: بیش از 34 درصد دعاوی بین کارگران و کارفرمایان در سال 92 به صلح و سازش منتهی شد اما این رقم به 40 درصد در سال 95 رسید.
او بیان کرد: عمده مشکلات و دعاوی بین کارگران و کارفرمایان مربوط به حقوق و مزایای پایان کار است.
وی، در مورد حوادث ناشی از کار گفت: در سال 92 در این استان 922 حادثه ناشی از کار رخ داد اما این رقم در سال 95 با 24 درصد کاهش نسبت به سال 92 به 624 حادثه رسید.
مختاری، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به رویکرد دولت مبنی بر عضویت کارگران و کارفرمایان در تشکل ها افزود: شمار کارگران و کافرمایان عضو این تشکل ها در سال 95 از 493 نفر با بیش از 53 درصد افزایش به 757 نفر رسید.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس بیان کرد: همچنین تعداد نمایندگان کارگر در سال 95 در قیاس با سال 92 از 239 نفر به 271 نفر، تعداد انجمن صنفی کارگری نیز از 52 انجمن به 75 انجمن و تعداد انجمن صنفی کارفرمایی از 83 انجمن به 130 انجمن افزایش یافت.
وی، در مورد اقدام های انجام شده در حوزه تعاون نیز گفت: فارس در بحث تشکیل تعاونی ها در سال های گذشته در کشور جایگاه اول را در اختیار داشت و سال 95 شاهد تشکیل 466 تعاونی در این استان بودیم.
مختاری، شمار تعاونی های فعال استان فارس را بیش از 6 هزار تعاونی برشمرد و افزود: تعداد تعاونی های مرز نشین این استان نیز 17تعاونی است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، در مورد تشکیل تعاونی های روستایی هم اظهار داشت: این اداره کل آمادگی دارد که کمک کند تا به ازای هر روستا یک تعاونی متناسب با قابلیت های آن روستا تشکیل شود.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.