به گزارش ایرنا آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته شیراز ادامه داد:نتیجه این قطع ارتباط و همچنین تصمیم گیری و بهره برداری های درست ملت ایران، تحقیر آمریکا و رشد ملت ایران بود و باعث شد ما در دوران تحریم به فناوری هسته ای دست پیدا کنیم.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: در زمان امام خمینی(ره) برخی از مسئولان در مقابله با آمریکا ناتوان بودند و فکر می کردند کشور ما بدون آمریکا رو به نابودی خواهد بود اما این طور نشد بلکه رابطه ایران و آمریکا رابطه میش و گرگ و مظلوم با ظالم بود بود که امام راحل از این فرصت استفاده کردند و آمریکا را در هم شکستند.
آیت الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره به 21 فروردین روز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در کشور اظهارداشت: تاسیس کمیته امداد به عنوان نخستین نهاد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام راحل، نشان از دیدگاه بلند امام خمینی(ره) برای تشکیل حکومت اسلامی بود.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: رسالت اصلی حکومت اسلامی رسیدگی به مسئولان و مستضعفان است که این مهم در اصول بنیادین انقلاب اسلامی به خوبی مورد توجه قرار گرفته و دغدغه های امروز مقام معظم رهبری درباره معیشت مردم و تذکر به مسئولان در این زمینه ادامه راه امام راحل است.
او ادامه داد: در حکومت اسلامی حکومت باید در خدمت محرومان و مستضعفان و نه ثروتمندان باشد و این مهم همواره جزو سیاست ها و اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ماه رجب مناسبت های فراوانی وجود دارد گفت: یکی از مناسبت های باشکوه این ماه 13 رجب تولد حضرت علی(ع) است که قبول ولایت و امامت حضرت علی(ع) منوط به تلاش و احیای راه، سیره و مکتب این امام همام در زندگی فردی و اجتماعی است.
آیت الله ایمانی عنوان داشت: به همین مناسبت 13، 14 و 15 رجب به عنوان ایام اعتکاف مورد توجه قرار گرفته است که امیدواریم مردم ما به ویژه جوانان از فرصت اعتکاف برای نزدیکی به خداوند، به خوبی استفاده کنند.
وی همچنین با اشاره به نیمه رجب به عنوان سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) افزود: بر اساس تاریخ سال شهادت حضرت زینب(س) فاصله چندانی با حادثه عاشورا نداشته است لذا این روز را باید به عنوان روز شهادت و نه وفات این بانوی بزرگوار نامیده شود.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه در زمان جریان حادثه عاشورا کسی نبود که از حضرت زینب(س) دفاع کند و آن حضرت علمدار اسلام بودند بیان کرد: در شرایط کنونی جوانان مسلمان از حرم حضرت زینب(س) با دل و جان خود دفاع می کنند.
او ادامه داد: امروز حرم مطهر حضرت زینب(س) فرصتی برای گردهم آمدن زنان و مسلمانان شیعه و اهل سنت است که اجازه نمی دهند شیطان صفتان آمریکایی به این حرم مطهر نگاه بد داشته باشند.
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشار: غلامرضا مالک زاده
3002 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.