به گزارش خبرنگار ایرنا ، حاشیه دریاچه مهارلو ، مناطق طبیعی اطراف تخت جمشید ، تفرجگاه های قلات ، مناطق طبیعی شهر صدرا ، پارک جنگلی زرقان ، تفرجگاه های طبیعی اطراف پیربنو ، باغ های تیون و مواهب طبیعی برم دلک از جمله مناطق نزدیک به شیراز است که دوستداران طبیعت در سیزدهم فروردین به این مناطق می روند.
همچنین بسیاری از شهروندان سیزده بدر را در پارک ها و بوستان های شهر شیراز می گذرانند و از فضای سبز داخل شهر استفاده می کنند .
در این روز بسیاری از مردم بساط پخت و پز و تفرج را در زیر هر درختی که بیابند پهن می کنند ، هلهله کودکان ، بازی نوجوانان ، گفت و شنود زنان و بزرگترها صحنه هایی است که بسیار در سیزده بدر دیده می شود و همگی خوشایند و فرح بخش است .
اما مناظر و صحنه هایی نیز در این روز رقم می خورد که چندان زیبا نیست ، صحنه های افروختن آتش در زیر درختان ، صحنه رها کردن زباله ها در کنار تفرجگاه ها، صحنه به آب زدن وشنا کردن در جاهایی که بارها تذکر داده شده است خطرناک است ، صحنه رانندگی های خارج از عرف و ضابطه ، اینها مواردی است که شیرینی سیزده بدر را به تلخی بدل می کند.
روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس با تذکربه کسانی که ارزش های زیست محیطی را نادیده می گیرند از شهروندان خواست تا فرهنگ استفاده از مواهب طبیعی را پاس بدارند .
روز طبیعت روز تحکیم و تثبیت فرهنگ استفاده درست از طبیعت است ، شکستن شاخ و برگ درختان ، افروختن آتش در جنگلها و رها کردن زباله در طبیعت مغایر با این ارزشها است .
همچنین عبدالکریم جامع مدیرکل هواشناسی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هوای روز 13 فروردین در سراسر شهرستان های استان فارس را شامل افزایش ابر و وزش باد و احتمال رگبار و بارندگی اعلام کرد.
مدیر کل منابع طبیعی استان فارس نیز بر لزوم حفظ زیبایی و سلامت طبیعت تاکید کرد و از شهروندان خواست تا از پراکنش زباله در عرصه های طبیعی پرهیز کنند .
مهرزاد بوستانی با بیان اینکه مردم باید توجه ویژه به طبیعت و حفظ و نگهداری آن داشته باشند از مردم خواست تا از رها کردن ماهیان قرمز به دلیل داشتن انگل های زیستی و همچنین رها کردن سبزه های نوروزی در طبیعت خودداری کنند .
همچنین بر لزوم انس با طبیعت در روز طبیعت تاکید شده و از همه کسانی که قصد دارند در روز طبیعت به دامان طبیعت بروند خواسته شده تا ارزش های زیست محیطی را پاس دارند و سنت های جدید چون برداشتن گره از سبزه را بنیان نهند.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار: غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.