به گزارش ایرنا، سید محمد علی افشانی دوشنبه در جمع نیروهای مستقر در قرارگاه نوروزی نیروی انتظامی فارس در شیراز افزود: این بناها همچنین می توانند زمینه ساز حضور گردشگران و درآمدهای خوبی در حوزه گردشگری برای استان باشد.
وی ادامه داد: با وجود آثار متعدد و مهم تاریخی در فارس، عده ای که شناختی نسبت به فرهنگ و تاریخ خود ندارند و یا قدر و منزلت آنرا نمی دانند در سال های گذشته تلاش کرده اند که این بناها که پایه های تمدنی کشور و افتخارات گذشتگان هستند را دچار خدشه کنند و روزهای ملی و فرهنگ کهن این سرزمین را مورد هجوم قرار دهند.
استاندار فارس اضافه کرد: به جوانان کشورمان می گویم که باید قدر فرهنگ خودمان را بدانیم.
وی، نوروز را روز اعتدال هستی، صلح و رفع کدورتها دانست و گفت: این روز تنها روزی است که در آن تمام ایرانیان از هر نژاد، قوم، مذهب و آیین با وحدت و یپارچگی به جشن و شادی می پردازند.
او اضافه کرد: باید قدر این روز را بدانیم و آن را مبنای وحدت ملی قرار دهیم؛ نه اینکه به گونه ای رفتار شود که یکی از دغدغه های ما این باشد که در نوروز آیا کسی متعرض فرهنگمان خواهد شد یا خیر؟
استاندار فارس با قدردانی از تلاش های تمام نیروهای فعال در نوروز به ویژه کارکنان نیروی انتظامی ادامه داد: در لحظه آغاز سال و ایام نوروز که همه در کنار خانواده های خود هستند کارکنان نیروی انتظامی و دیگر مجموعه ها در جاده ها و شهرها مشغول فعالیت و تامین امنیت مسافران و میهمانان نوروزی هستند.
افشانی از همیاران پلیس و فعالیت های آنها در تعطیلات نوروز امسال قدردانی کرد و گفت: مهمترین کار این است که ما به لحاظ فرهنگی فعالیت داشته باشیم و و فرزندان خود را به گونه ای تربیت کنیم که بدانند مهمترین نیاز جامعه حاکمیت قانون است.
وی افزود: اگر به حاکمیت قانون به عنوان اولویت اول نگاه کنیم حتما آینده ای درخشان تر خواهیم داشت.
6122 / 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.