به گزارش ایرنا آیت‌الله سیدمحمد ایازی، چهارشنبه در آیین افتتاحیه همایش ملی قرآن و عترت از منظر اسلام‌شناسان جهان و ایران
در شهرستان مُهر افزود: محققان به جای مباحث تکراری با استناد به مفاهیم قرآن، شخصیت زهرا (س) را به جهانیان و به ویژه نسل جوان معرفی کنند.
وی بیان داشت: اگر ما در پی الگوسازی از زهرای مرضیه (س) هستیم و می‌خواهیم شخصیت ایشان را آنگونه که هست و به درستی معرفی کنیم، نباید رنگ جنسیتی به آن بدهیم زیرا این بانوی بزرگوار الگوی تمام بشریت است نه تنها زنان.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: متاسفانه هنگامی که در باره شخصیت دخت گرامی نبی اکرم (ص) سخن می گوییم، در بسیاری از موارد یک الگوی زنانه و به تعبیری جنیستی معرفی می‌کنیم در حالیکه این یک ظلم بزرگ است و آن حضرت الگویی برای تمام انسان‌ ها و بشریت هستند.
آیت الله ایازی بیان کرد: اگر بیان می کنیم فاطمه زهرا (س) سیده نساءالعالمین است این به معنای این نیست که ایشان فقط الگوی زنان است، چنانکه قرآن کریم درباره حضرت مریم نیز می فرماید، او الگوی مومنین است نه زنان.
وی ادامه داد: باید حضرت زهرا (س) را در مفاهیم عام و کلی که نیاز امروز جامعه ماست، به عنوان الگو به همگان معرفی کنیم و از ویژگی های شخصیت ایشان برای حل مسائل، مشکلات و چالش هایی که جامعه ما را تهدید می کند، بهره گیریم.
همایش ملی قرآن و عترت از منظر اسلام ‌شناسان جهان و ایران تا فردا (پنجشنبه) در شهرستان مُهر ادامه دارد.
شهرستان مُهر در فاصله 320 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
6118
خبرنگار: قاسم حاجی پور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.