به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد افشانی، سه شنبه در آیین تجلیل از ورزشکاران برتر و نخبگان جوان استان فارس در شیراز افزود:
برخی از ورزشکاران مانند بوته ای رشد می کنند و با توفانی از بین رفته و فراموش می شوند اما قهرمانان واقعی که نفع آنها همواره به مردم می رسد هیچگاه از یادها نخواهند رفت.
استاندار فارس، بیان داشت: باید این موضوع که چرا تنها نام تعداد انگشت شماری از ورزشکاران نامی باقی مانده، مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.
افشانی گفت: اگرچه بسیاری از ورزشکاران مدال طلا گرفته اند، اما نام شادروان غلامرضا تختی همواره با احترام برده می شود زیرا او همیشه در کنار مردم بود و ما باید از این موضوع درس بیگریم.
وی اضافه کرد: ورزشکارانی مانند مرحوم تختی در اوج قهرمانی در برابر مردم متواضع بودند و سر تعظیم فرود می آوردند و می توان گفت، قهرمانی در این میدان به مراتب دشوارتر از قهرمانی در میدان های ورزشی است.
افشانی، به مقوله اخلاق در نزد ورزشکاران اشاره کرد و گفت: ارزش مدال زمانی بیشتر می شود که فرد ورزشکار در حوزه اخلاق هم سرآمد باشد و هیچگاه مردم را فراموش نکند.
وی گفت: جهان پهلوان تختی زمانی که در کنار مردم قرار گرفت در تاریخ ماندگار شد و هیچگاه مردم ورزشکاران قهرمان و دارای اخلاق را فراموش نخواهند کرد.
استاندار فارس، ادامه داد: ورزش قهرمانی باعث غرور ملی می شود و زمانی که پرچم مقدس کشورمان در میدان رقابت های جهانی به اهتزاز در می آید موجی از نشاط و شادمانی در جامعه ایجاد می شود.
افشانی، آرامش، اعتماد به نفس و تلاش را سه عامل موثر در موفقیت یک ورزشکار دانست و افزود: قهرمانان اراده و تلاش زیادی دارند و از حاصل تلاش آنها دل های مردم شاد می شود.
وی، ادامه داد: مردم، قدردان کسانی که در میدان های ورزشی ملی و بین المللی به قهرمانی رسیده اند، هستند اما این قدردانی بیشتر از آن کسانی است که همیشه در کنار مردم باقی می مانند.
استاندار فارس، در بخش دیگری از مطالب خود، انجام فعالیت های ورزشی را زمینه تامین سلامتی جامعه دانست و اظهار داشت: جامعه بیمار و افسرده نتیجه ای جز نا امیدی نخواهد داشت ولی جامعه سالم به خوبی می توانند زمینه رشد و توسعه را فراهم کند.
افشانی ادامه داد: اگر انسان های سالم مسئولیت جامعه و امور مردم را بر عهده داشته باشند، کارآیی و بهره وری بیشتری خواهند داشت، بنابراین باید شرایطی فراهم کنیم تا همگان بتوانند به انجام فعالیت های ورزشی بپردازند.
در این آیین از 130 ورزشکار و نخبگان جوان که در رقابت های آسیایی، جهانی، المپیک و پارالمپیک برای استان فارس افتخار کسب کردند با اهدای جوایزی تقدیر شد.
7368 /6118
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.