به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی سه شنبه در همایش ملی ریحانه النبی در شهرستان مُهر در جنوب استان فارس افزود: مردم این منطقه با بنیان نهادن جایزه ریحانه النبی کار بزرگی را انجام دادند چرا که جای یک جایزه به نام حضرت فاطمه زهرا (س) خالی بود و هم اینک این افتخار نصیب استان فارس شده است.
وی اظهار کرد: این ظرفیت وجود دارد که رشته های دیگری در حوزه فرهنگ و هنر نیز به فهرست رشته های کنونی انتخاب برگزیدگان همایش ملی ریحانه النبی افزوده شوند.
معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از موسسه مرکز اسلامی فاطمیه شهرستان مُهر به خاطر برگزاری همایش ملی ریحانه النبی گفت: برون سپاری فعالیت های فرهنگی و قرآنی از سیاست های این وزارتخانه است و از این رو، از برگزاری چنین همایش هایی حمایت می شود.
وی ادامه داد: بدون تردید جایزه ریحانه النبی جای خود را در میان جوایز ادبی، فرهنگی و هنری باز خواهد کرد چون این جایزه به نام شخصیت بزرگی متبرک است.
نوه امام راحل (ره) و عضو شورای فرهنگی- اجتماعی زنان کشور نیز در سخنانی در این همایش ملی گفت: با شناخت ابعاد زندگی پربرکت حضرت فاطمه زهرا (س) می توان در رفتار فردی و اجتماعی بازنگری کرد تا زندگی خود را در مسیر حیات زندگی بزرگان دین قرار دهیم.
اشرف بروجردی افزود: دختر گرامی پیامبر اسلام (ص) در خطبه فدکیه بر دانش همراه با معرفت تاکید دارد و این بدان معنا است که علم همراه با یقین، ترسیم گر مسیر زندگی است.
وی ادامه داد: جهلی که از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) نفی شده است، این است که حقیقی نادیده گرفته شود و در این میان، آنچه که اهمیت دارد این است که افراد ظرفیت درک و پذیرش حقیقت را داشته باشند.
همایش ملی ریحانه النبی دوشنبه در شهرستان مُهر در جنوب استان فارس گشایش یافت و تا 29 اسفند (بیستم جمادی الثانی) همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه دارد.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و دبیر همایش ملی ریحانه النبی، در این همایش که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) برپا شده، تلاش می‌شود تا مهربانی‌ها و زیبایی‌های دین مبین اسلام به خوبی مطرح شود.
بهزاد مدیری افزود: 115 مقاله به این همایش ارسال شده است که 15 مقاله آن ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین در حاشیه این همایش، جشنواره ادبی ریحانه در سه بخش شعر، داستان و داستانک برپا شده است.
او گفت: در بخش داستان و داستانک، 140 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که از میان آنها آثار سه نفر برگزیده و از آنان تجلیل خواهد شد.
مریدی بیان کرد: همچنین در بخش شعر نیز یک هزار و 312 نفر آثار خود را در 2 بخش شعر کلاسیک و سپید به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند که در این بخش نیز سه اثر به عنوان آثار برگزیده و 2 اثر نیز به عنوان شایسته تقدیر، معرفی می شوند.
تجلیل از نخبگان قرآنی، برگزاری جشن‌های مردمی، نمایشگاه‌های قرآن و عترت و همچنین برنامه های متنوع فرهنگی با محوریت قرآن و عترت از دیگر برنامه‌هایی است که در این همایش برگزار می شود.
شهرستان مُهر در فاصله 320 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
2027
خبرنگار: قاسم حاجی پور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.