به گزارش دریافتی روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری فارس، علی القاصی در نخستین نشست ستاد مرکزی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان فارس افزود: اندک اقدامات انحرافی در انتخابات سال گذشته به دقت در رصد دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی قرار داشت.
وی اظهار کرد: با اندک افرادی که در برخی شهرها قوانین را نادیده گرفته و مرتکب جرائمی شدند در چارچوب قانون برخورد قاطع و قانونی صورت گرفت و در چند مورد پرونده های آنان همچنان مفتوح و در حال رسیدگی است.
رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه تعدادی از این افراد چندی پیش دستگیر و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفتند گفت: افرادی که به امنیت انتخابات و اعتماد عمومی صدمه وارد می کنند باید بدانند تحت تعقیب خواهند بود و دستگاه قضایی تا اعمال مجازات قانونی از تلاش و پیگیری دست برنخواهد داشت.
وی ادامه داد: در مجموعه قضایی، شعبه های ویژه ای در دادسرا و دادگاه ها در راستای پیگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی اختصاص یافته که از هم اکنون با کمک سایر نهادها، رصد تبلیغات زودهنگام و خارج از ضوابط و همچنین فعالیت های خارج از عرف نامزدهای احتمالی و طرفداران را برعهده دارند.
القاصی در ادامه رسالت ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی را جلب اعتماد عمومی در جهت تاثیرگذاری آرای مردم در سرنوشت جامعه دانست و اظهار کرد: ایجاد فضای با نشاط انتخاباتی تنها در سایه عمل به قانون امکان پذیر است .
در ادامه این نشست معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس به بیان برخی آسیب های موجود پرداخت و از رصد دقیق تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی خبر داد.
احمد رحمانیان افزود: مردم باید نسبت به سوء استفاده برخی گروه ها از تجمعات صنفی هوشیار باشند و ترفندهای دشمنان در جهت تخریب فضای سالم و با نشاط انتخابات را خنثی نمایند.
6113 / 2027
دریافت کننده: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.