به گزارش ایرنا ، سید محمد علی افشانی در این مراسم که یکشنبه برگزار شد، افزود: داشتن آسایش و رفاه، هوای سالم و زندگی سالم، حق مردم است و انسان ها حقوقی دارند که رعایت آن ها وظیفه همه کسانی است که زندگی می کنند.
وی ادامه داد: سلامتی مردم حاصل محیطی است که از هر جهت سالم باشد و یکی از این جهات هوای سالم است.
استاندار فارس بیان کرد:مهم ترین بخش ثروت عمومی، آب و خاک و هوا است اگر کسی درختی می کارد همزمان هم خاک را حفظ می کند،هم در پاکی هوا تاثیر دارد و هم آب را حفظ می کند.
افشانی با بیان اینکه اگر محیطی پوشیده از جنگل باشد همواره پر باران خواهد بود، گفت: خاک و آب از نسل های گذشته به ما رسیده است اما بیش از حد مصرف کرده ایم و حق نسل های آینده را هم تا حدی مصرف کرده ایم.
وی اظهارداشت: در تعریف توسعه پایدار می گویند تامین نیازهای امروز بدون فدا کردن حقوق نسل های آینده؛ انسان هایی که جز به منافع خود نمی اندیشند منفعت خود را بر منافع جامعه ترجیح می دهند و حقوق نسل های آینده را برای منافع خود فدا می کنند.
استاندار فارس گفت: سازمان های مردمی با نظارت بر دستگاه های دولتی، اجرایی، شهرداری ها و همه دستگاه هایی که با طبیعت سروکار دارند می توانند از حقوق خود و حقوق نسل های آینده دفاع کنند.
افشانی افزود: اگر حقوق نسل های آینده را در نظر بگیریم حقوق خود را نیز حفظ کرده ایم اما اگر فقط به دنبال حقوق زودگذر خود باشیم هم حق خود و هم حقوق نسل های آینده را فدا کرده ایم.
استاندار فارس با بیان این که شادی حق مسلم مردم است و اگر نگران ایجاد ناهنجاری در جامعه هستیم باید بدانیم یکی از دلایل آن وجود افسردگی است، گفت: یکی از راه های پیشگیری از افسردگی ایجاد شادی است؛ باید زمینه شادی مردم فراهم شود؛ یکی از نیازهای مردم برای شادی مجموعه هایی است که بتوانند به راحتی در آن قدم بزنند، تنفس کنند و ساعاتی را در آرامش به سر ببرند.
وی افزود: آرامش نیاز مردم است و کسانی که پذیرفته اند که متولی بخشی از امور مردم باشند باید پاسخگوی نیاز مردم برای رفاه و آسایش و شادی باشند.
استاندار فارس با تاکید بر این که باید به داشته هایمان بیش از آنچه می خواهیم ایجاد کنیم توجه داشته باشیم، اظهار داشت: داشته های ما آب، خاک و جنگل است؛ برای حفظ درختان باید بیش از کاشت درختان تلاش کنیم.
افشانی بیان کرد: ده ها سال است که اقدام به درختکاری و تشویق مردم به کاشت درخت می شود؛ امروز تعداد درختان از چند دهه قبل کمتر شده است و باید این نقیصه را رفع کنیم.باید به کاشت درخت و ترویج درختکاری به عنوان یک فرهنگ توجه کنیم و بخشی از فرهنگ ما باشد.
استاندار فارس گفت: دین و آیین ما تاکید فراوانی بر درختکاری دارد و به طور طبیعی باید شاهد افزایش تعداد درختان باشیم و اگر این گونه نیست یک دلیل دارد و آن ترجیح منافع فردی بر منافع جمعی است که باید در زمینه ترویج فرهنگ ترجیح منافع جامعه بر منافع فردی تلاش کنیم و مردم باید بپذیرند که حقوق جمع بر حقوق فرد برتری دارد.
افشانی ادامه داد: باید چندین آبشار در ارتفاعات شیراز ایجاد شود تا همه مردم بتوانند آن را مشاهده کنند و برای آن ها شادی ایجاد کند.
در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم در بام سبز شیراز برگزار شد، استاندارفارس اقدام به کاشت نهال کرد.
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6122 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.