مهندس عطا الله زمانی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه اولویت استفاده از تجهیزات ساختمانی و مصالح در طرح های انبوه سازی شهری و روستایی بنیاد مسکن استفاده از کالای ایرانی است افزود: ما بر روی استفاده از کالای با کیفیت ایرانی تاکید فراوان داریم ، طرح های انبوه سازی مسکن شهری ، طرح های مسکن مهر ، طرح های خود مالکی و همه طرح هایی که از تسهیلات مسکن استفاده می کنند با اولویت استفاده از کالای ایرانی ساخته می شوند و دراین زمینه همه تمهیدات به کار گرفته شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس به مقررات ملّی ساختمان ایران، به عنوان فراگیرترین ضوابط موجود در عرصه ساختمان اشاره کرد و گفت: بدون تردید پایبند بودن به این قوانین نقش مؤثری در نیل به اهداف عالی تأمین ایمنی، بهداشت، سلامت و صرفه اقتصادی دارد، تاکید بر استفاده از کالای ایرانی در اجرای طرح های انبوه سازی می تواند رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد و به توسعه اشتغال و معیشت بیانجامد.
زمانی اضافه کرد: ارتقای کیفی و افزایش عمر مفید ساختمان ها از جمله اهدافی است که با استفاده از مصالح استاندارد و تجهیزات با کیفیت ایرانی دنبال می شود، رعایت آموزه های فنی ساختمان و استفاده از مصالح و کالای ایرانی می تواند به عنوان نقطة عطفی در تاریخ مهندسی ساختمان کشور ایجاد تحول کند ، بنیاد مسکن به عنوان یک نهاد انقلابی مبتنی بر مدیریت جهادی و نهاد برخاسته از متن انقلاب دراین زمینه پیشتاز است و می تواند الگویی برای دیگر سازمان ها و بخش خصوصی محسوب شود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس به استفاده از اقلام ایرانی به عنوان نماد کالای استاندارد اشاره کرد و گفت: برخی از مصرف کنندگان برای خرید محصولات و تجهیزات ساختمانی به‌ ظاهر جنس و نشان تجاری محصول توجه دارند، درحالی‌که نوع برند به‌تنهایی برای تامین کیفیت کافی نیست، در بازار انبوه سازی و مسکن ممکن است برچسب‌ها تغییر کند و اجناس خارجی را به نام ایرانی یا برعکس بفروشند. اصل کار این است که خریداران متخصص باشند و از قبل تحقیقات لازم را انجام داده باشند و از ایرانی بودن کالا و تضمین کیفیت آن اطمینان حاصل کنند .
زمانی در ادامه بزرگ‌ترین مشکل صنعت اقلام و لوازم مصرفی در صنعت ساختمان را واردات بیش‌ از حد محصولات مشابه خارجی دانست و گفت : فعالان اقتصادی باید واردات این کالا ها را محدود کنند. بیشتر محصولات وارداتی چینی و خارجی هیچ‌گونه ضمانت و پشتوانه‌ای برای تضمین کیفیت ندارند ، در حالی که تولیدکنندگان داخلی متعهد هستند در صورت بروز هرگونه مشکل در زمینه استفاده از محصولات پاسخگو باشند.
وی همچنین با یاد آوری استفاده از مصالح بوم آورد و داخلی در اجرای طرح های بهسازی ساختمان ها گفت: ما حتی الامکان سعی می کنیم در هر منطقه ای از مصالح استانداد و مرغوب همان منطقه برای بازسازی ها استفاده کنیم ، دراین زمینه تاکید بر این است که در کنار انبوه سازی، مقاوم سازی و بهسازی و بازسازی از مصالحی استفاده شود که رونق و اشتغال و تامین معیشت محلی و منطقه ای نیز ایجاد نماید و در نهایت نفعی به اقتصاد دااخلی و اشتغال برساند .
خبرگزاری جمهوری اسلامی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه از طریق مبارزه با کالاهای قاچاق و حمایت از تولید داخلی، ' کمپین خبری خرید کالای ایرانی ' را آغاز کرده است.
کمپین خبری خرید کالای باکیفیت داخلی توسط ایرنا باهدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، کلید زده شده است .
6113 / 2027
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.