به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان شامگاه چهارشنبه در مجمع فرهنگیان ایران اسلامی منطقه فارس افزود: در شرایط قبل از برجام و تحریم های ضد ایرانی، ما مجبور شده بودیم کشتی کشتی نفت را در اختیار امثال بابک زنجانی قرار دهیم و روزانه یک هزار میلیارد پول از دست دهیم.
وی اظهار کرد: مساله برجام یک موضوع کاملاً تخصصی و پیچیده است که ابعاد بسیاری دارد و هر فردی از یک زاویه نمی‌تواند به نقد این موضوع کلان بپردازد که به عنوان مثال قبل از برجام تحریم‌هایی که بر ما تحریم شده بود باعث می‌شد قطر و عربستان روزانه 400 میلیارد تومان گاز و نفت را از میادین مشترک می‌بردند و عراق هم از میدان آزادگان استخراج می کرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هدف اساسی اصلاحات، عدالت است و یکی از مصادیق عدالت، حاکم شدن آن در فرایند پرداخت‌ها است..
وی افزود: نمی‌شود در جامعه‌ای بسیاری از افراد جمعیت بیکار باشند و افرادی با کاری معادل دیگری 100 میلیون تومان بگیرند و دیگران 500 هزار تومان و این بی‌عدالتی و بی‌انصافی قابل‌ استمرار نیست که فردی از بام تا شام تلاش کند و درنهایت به‌ اندازه کمترین احتیاجات خود و خانواده‌اش درآمد نداشته باشد و آن دیگری یک ساعت پشت میزی بنشیند و 100 میلیون توان درآمد داشته باشد.
پزشکیان گفت: بی‌عدالتی در توسعه اجتماعی هم قابل‌استمرار نیست که استانی انواع زیرساخت‌ها و امکانات را داشته باشد و استانی دیگر کمترین امکانات را نداشته باشد و از این منظر ما که می‌گوییم به دنبال عدالت هستیم یعنی با تمام مناطق، انسان‌ها، اقوام و افراد در تمام شئون به عدالت رفتار شود.
وی بیان کرد: عدالت گمشده ماست و هنوز در آن گیر داریم که اگر عدالت را محقق ساخته بودیم در پاسخ به برخی وارد درنمی‌ماندیم؛ نمی‌شود در این مملکت به مردم بگوییم پول نداریم اما برای نماینده و وزیر و وکیل بیمه تکمیلی و بهترین حقوق و مزایا و مسکن را فراهم کنیم. در این آیین فعالیت مجمع فرهنگیان ایران اسلامی منطقه فارس آغاز شد.
7368/ 2027
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.