به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمسن کاویانی چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: مردم در استان فارس پل ها و راه ها و مدارس را که یکی پس از دیگری ساخته می شود می بینند اما ممکن است ندانند که منابع تامین مالی بسیاری از این طرح ها پرداخت مالیات است.
وی ادامه داد: رسانه ها و نهادهای فرهنگی باید در این زمینه به فرهنگ سازی بپردازند و مردم را از مزایای پرداخت مالیات آگاه سازند، مالیات ستانی صرفا کار یک دستگاه و سازمان نیست،همه نهادهای فرهنگی و اجتماعی در این زمینه مشارکت دارند و این یک کار گروهی است .
مدیر کل امور مالیاتی استان فارس با بیان اینکه نظام درآمدی دراستان ها بر مبنای نظام درآمد و هزینه استوار است گفت : دراین نظام هر استانی که مالیات بیشتری پرداخت کند و تامین درآمد بیشتری داشته باشد قطعا سهم بیشتری از توسعه و عمران خواهد داشت .
کاویانی اظهار امیدواری کرد که اتکا به نفت و درآمدهای آن کاهش یابد و درآمد مالیاتی جایگزین شود زیرا به گفته او اقتصاد پویا و فعال اتکای کمتری به نفت و اتکای بیشتری به درآمد مالیاتی دارد.
کاویانی گفت:‌پرداخت مالیات از مولفه های اقتصاد مقاومتی است، مقاومت در برابر تحریم ها و فشارهای اقتصادی نیز با پشتوانه نظام مالیاتی امکان پذیر است .
این مقام مسئول شهرنشینی را دارای هزینه هایی دانست که از جمله آن پرداخت مالیات است و ایمن سازی راه ها و جاده ها ، نوسازی مدارس و آموزشگاه ها ، تامین سلامت و توسعه نظام سلامت همگی هزینه هایی دارد که از محل مالیات تامین می شود .
کاویانی بر لزوم پرهیز از کم نویسی و زیاده نویسی مالیات تاکید کرد و گفت:تاکید دراخذ مالیات بر حق نویسی است.
مدیرکل امور مالیاتی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح جامع مالیاتی کشور از سال 83 اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح بر مبنای فناوری اطلاعات است و بدون فناوری اطلاعات امکان‌پذیر نیست.
وی گفت:‌از ابتدای امسال تاکنون در بخش مالیات بر ارزش افزوده سهم فارس 109 درصد بوده است در مجموع 96 درصد سهم استان فارس در حوزه مالیات محقق شده است و مبالغ استانی و ملی که وصول شد در مجموع درآمد استانی محقق می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با بیان اینکه سهم سازمانی اداره کل امور مالیاتی استان فارس در سال 1395 رقم 20 هزار میلیارد ریال تعیین شده است افزود: سهم استان فارس در بخش مالیات مستقیم در مجموع 87 درصد و در مالیات بر ارزش افزوده 109 درصد وصول شده است.
کاویانی سهم اداره کل امور مالیاتی استان فارس در بخش مالیات مستقیم را 11 هزار و 900 میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: بودجه اداره کل امور مالیاتی استان فارس 20 هزار میلیارد ریال است و براساس تلاش و کوشش همکاران و مشارکت خوب فعالان اقتصادی تا پایان بهمن ماه امسال در بخش مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم 96 درصد سهم فارس محقق شده است.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.