به گزارش ایرنا آیین اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات کشوری موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) شامگاه پنجشنبه با تجلیل از نفرات و شعب برتر در تالار همایش های شهرداری شیراز برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین احمد جودکی، مدیر شعبه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) شعبه شیرازعلت رشد و بالندگی این موسسه را وفاق ،یک دلی و خلوص نیت دانست و گفت: در شیراز 400 موسسه قرآنی ثبت شده که اگر هر یک از این موسسات سالانه یک حافظ کل قرآن کریم تربیت می کردند تنها در شهر شیراز باید 400 حافظ کل در یک سال تربیت می شد ولی متاسفانه اینگونه نیست و امیدواریم کل مجموعه ها در سراسر کشور با یک دلی و هماهنگی بیشتر به اهداف والایی در تربیت حافظان کل برسند.
در ادامه آیین اختتامیه معاونت آموزش موسسه بیت الاحزان با تاکید بر اینکه از دی ماه سال جاری مرحله شعبه در 165 شعبه این موسسه برگزار شد و در ادامه نفرات برتر در مرحله شهرستان به رقابت پرداختند گفت:موسسه بیت الاحزان به 24 منطقه تقسیم بندی شده و از هر منطقه با توجه به تعداد شعبه ها حداکثر دو نفر به مسابقات مرحله نهایی راه پیدا کردند.
وی گفت: مجموعا 270 نفر قرآن آموز ، معلم و حافظ قرآن کریم امروز در مسابقات حفظ ، ترجمه و مفاهیم و ترتیل باهم رقابت کردند که از این تعداد 40 نفر برادر و 230 نفر خواهر بودند.
خدیجه شاهسونی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات نخستین دوره مسابقات ویژه برادران در مرحله نهایی بوده افزود:مسابقات خواهران بدلیل استقبال بومی از کلاسها و حضور پر تعداد آنها پانزده دوره برگزار شده است.
وی گفت: در این دوره هرچند مرحله شعب و شهرستان در تهران و قم نیز برگزار شد ولی بدلیل مشکلاتی این عزیزان در مرحله نهایی شرکت نکردند و شرکت کنندگان این دوره از استانهای فارس ، بوشهر ، خوزستان ، کرمان ، زنجان ، یزد و سیستان و بلوچستان بودند.
شاهسونی گفت: فارس بدلیل داشتن بیشترین تعداد شعب در تقسیم بندی استانی نفر اول پانزدهمین دوره است ولی مسابقات براساس مناطق 24 گانه امتیاز بندی شده و منطقه خوزستان با 145 امتیاز اول ، منطقه فسا با 138 امتیاز دوم ، منطقه سروستان با 92 امتیاز سوم و شیراز با 83 امتیاز چهارم شدند.
حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) با اشاره به خطبه 150 نهج البلاغه گفت: باید پرسید زمینه سازان ظهور امام زمان (عج) چه کسانی هستند و چگونه می توان به حکومت عدل الهی رسید؟
وی گفت:حضرت علی (ع) در خطبه 150 نهج البلاغه می فرمایند حضرت مهدی (عج ) سالهای طولانی در پنهانی از مردم به سر می برد آنچنانکه اثر شناسان اثر قدمش را نمی شناسند ، گرچه در یافتن اثرو نشانه ها تلاش فراوان کنند
وی افزود: با توجه به این خطبه ویژگی های افرادی که خود را برای ظهور امام زمان آماده می کنند مشخص است و کار شما حافظان قرآن کریم از جهات مختلف کار بزرگی است و مهمترین کار شما زمینه سازی ظهور امام زمان است زیرا شما سربازان قرآنی هستید.
شاهسونی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) که فرموده هنگامی که فتنه ها، هم چون پاره های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید افزود: نباید لحظه ای از مفاهیم و معارف و حفظ قرآن غافل شد.
وی گفت:رهبر معظم انقلاب از تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم صحبت کردند تا کشور ما کشوری نفوذناپذیر شود و زمینه ظهور فراهم شود ، ما در موسسه بیت الاحزان حدود 1600 حافظ تربیت کردیم و تا رسیدن به 10 میلیون فاصله زیادی داریم.
شاهسونی گفت: مهم در راه قرآن و خدمتگزار قرآن بودن است و ما قرآن در کنار اهل بیت و در مکتب حضرت زهرا (س) را می خواهیم.
وی افزود: کسی که در بیت الاحزان احساس کند فرزند حضرت زهرا (س) است هرگز زمین نمی نشیند و حافظ قرآنی می شود که لحظه به لحظه با حرکت جهادی و خستگی ناپذیری به فکر تکثیر و تربیت حافظین قرآن است.
در پایان پانزدهمین دوره مسابقات کشوری بیت الاحزان از نفرات برتر تجلیل شد.
خبرنگار: رضا قادری ** انتشاردهنده : غلامرضا مالک زاده
7387 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.