به گزارش ایرنا محمد جواد آذری جهرمی چهارشنبه در دومین کنگره بین المللی سلامت همراه در شیراز افزود:‌ سال 92 تعداد گوشی های هوشمند در کشور حدود 2 میلیون گوشی بود که افزایش و وجود این گوشی ها موجب شده است از ارتباطات و فناوری اطلاعات در عرصه صنعت و اقتصاد و سلامت استفاده بیشتری شود.
وی ادامه داد:‌100 هزار اپلیکیشن(نرم افزار کاربردی) در بازار وجود دارد که بسیاری از این نرم افزارها در عرصه سلامت خدمات به مردم می دهند اما 99 درصد ازاین برنامه مجوزهای لازم را ندارند و ثبت قانونی نشده اند.
آذری جهرمی گفت: ثبت نشدن این برنامه ها باعث می شود مردم در استفاده از این خدمات دچار تشویش و نگرانی شوند و با اندک بیماری در دنیای مجازی جست و جو کنند و به خود درمانی بپردازند، باید در این زمینه ساماندهی بیشتری به وجود آید .
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد:‌فراوانی اطلاعات در زمینه فناوری اطلاعات اکنون به یک چالش جدی در کشور تبدیل شده است، باید اطلاعات موجود به نوعی کانالیزه و ساماندهی شود، نبود چارچوب های مشخص در این زمینه به ویژه در زمینه فناوری های سلامت می تواند مردم را دچار نگرانی کند .
آذری جهرمی گفت:‌فناوری اطلاعات حوزه ای است که می توان استفاده بیشتری از آن به ویژه در حیطه تشکیل پرونده های سلامت ، پایش سلامت ، انتقال داده و سایر موارد کرد، تحلیل و برنامه ریزی در حوزه سلامت اکنون با استفاده از فناوری اطلاعات میسر شده است .
این مقام گفت: توجه به زیر ساخت های فناوری اطلاعات در سال های اخیر رشد کرده است ، با سرمایه گذاری دولت 18 هزار روستا از شبکه های نسل سوم ارتباطات بهره مند شده اند ، دولت برای ایحاد شبکه ملی اطلاعات پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است، کشورمان بر اساس ارزیابی مجمع جهانی اقتصاد در ارائه سرویس های تمام شده از رتبه 109 دنیا به رتبه 37 ارتقا یافته است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:شبکه ملی اطلاعات یک زیر ساخت مناسب برای توسعه ارتباطات است ، این عرصه در آینده رشد مضاعف خواهد داشت ، 140 میلیارد تومان سرمایه گذاری در عرصه کسب و کار ایجاد شده که به طور مستقیم می تواند زمینه بیشتری برای ایجاد درآمد فراهم کند .
کنگره بین المللی سلامت همراه پنجشنبه نیز در شیراز ادامه دارد.
هدف از این کنگره استفاده بهینه از تجهیزان راه دور مانند تلفن همراه برای درمان وپایش بیماری هاست.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.