به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری اظهارداشت: این رویداد 14 و 15 بهمن ماه جاری در شیراز برگزار خواهد شد.
وی افزود: این برنامه به صورت دو سالانه و زیر نظر مستقیم فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری (WFTGA) به میزبانی یکی از کشورهای عضو این فدراسیون برگزار می شود.
امیری با اشاره به جایگاه ویژه راهنمایان در معرفی جاذبه های گردشگری در دنیا بیان کرد: برگزاری این گردهمایی تاثیر بسزایی در تعامل رهنمایان کشورمان با راهنمایان کشورهای خارجی دارد و این امر منجر به افزایش کیفیت خدمات گردشگری در کشور و بویژه استان فارس خواهد شد.
وی ادامه داد: معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشور، توسعه پایدار صنعت گردشگری و ارتقای دانش و اخلاق حرفه ای راهنمایان بر اساس استانداردهای جهانی از مهمترین اهداف این کنوانسیون است .
او عنوان داشت: در پانزدهمین فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری که در بهمن ماه سال 93 در جمهوری چک برگزار شد ، از میان 11 کشور ، سه کشور ایران ، سنگاپور و دانمارک به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب و در نهایت امر، کشور ایران برای اولین بار با کسب بیشترین آرای موافق از اعضای کنوانسیون میزبانی سال 2017 را کسب کرد.
امیری افزود: کانون سراسری انجمن های راهنمایان گردشگری ایران مجری این کنوانسیون است .
بازدید از جاذبه های شهرهای شیراز، اصفهان یزد، زنجان، قزوین و همدان، برگزاری نشست مجمع عمومی فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری و اجرای کارگاه های آموزشی- تخصصی از برنامه های این گردهمایی است.
دریافت خبر: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: غلامرضامالک زاده
3002 / 1876

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.