به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد علی باقی، پنجشنبه در کارگاه آموزشی استادان تخصصی نماز در شیراز اظهار داشت:
همه زندگی ما تابع نماز است و این فریضه واجب در زندگی دنیوی و اخروی انسان بسیار تاثیرگذار است و اهمیت این موضوع به حدی است که پیامبر اکرم (ص) فرمودند، اگر نماز قبول شود بقیه اعمال قبول می شود.
وی اظهار کرد: نماز انسان را پاک می کند و به او اجازه ارتباط با خداوند، قرآن و ائمه معصومین (غ) را می دهد و در تبیین اهمیت جایگاه این فریضه می توان به فرموده امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد که می فرمایند، شفاعت ما به کسانی که نماز را سبک می شمارند نمی رسد و این بدان معناست که چنین افرادی همنشین امام نمی شوند و به محبت، هدایت و ولایت ائمه معصومین (ع) نمی رسند.
باقی با اشاره به آداب و اسرار نماز، اظهار داشت: اسرار نماز آن چیزی است که مربوط به درون و باطن نماز است و برای رسیدن به اسرار نماز باید از آداب نماز شروع کنیم و آثار نماز هم منبعث از اسرار نماز است.
استاد مرکز تخصصی نماز، افزود: انسانی که فقط مسائل مادی زندگی برای او اهمیت دارد و در واقع به دنیا تعلق و وابستگی شدید دارد نمی تواند فلسفه نماز را درک کند.
باقی بیان کرد: شیطان، موانع و وسوسه های بسیاری ایجاد می کند تا افراد از نماز دور شوند اما اسلام همگان را از وسوسه برحذر می دارد.
این کارگاه آموزشی یک روزه به همت ستاد اقامه نماز استان فارس برگزار شد.
تنظیم: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
2027 /6118

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.