دکتر ناصر بهمنی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به بررسی یکی از ابعاد سخنان رئیس جمهوری با مردم که اخیرا از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد پرداخت و گفت : رئیس جمهوری بر لزوم استفاده بیشتر از فرصت ها تاکید داشت، جامعه خمود و دچار افسردگی ملی جامعه ای است که فرآیندهای آن بیشتر ناشی از فرصت سوزی ها و تشدید تهدید های عمومی حاصل می شود.
رئیس شورای حزب اعتدال و توسعه فارس با بیان اینکه روزگاری نه چندان دور دیار کهن ایران زمین نماد تمام جشن ها و سرورها بوده است گفت :چرا باید به گونه ای غیر قابل باور جامعه ما به سوی افسردگی سوق یابد؟ موجبات بی انگیزشی چرا باید گسترش یابد؟ یکی از محورهای اصلی سخنان رئیس جمهوری به داشتن جامعه پویا و فعال و دور از افسردگی ملی تاکید داشت .
این متخصص و دکترای روانشناسی گفت: بهداشت روانی یعنی قابلیت ارتباط موزون و هماهنگ با دیگران و جهان اطراف و قدرت حل تضادها ، سلامت روان با نحوه تفکر ، نگرش و احساس افراد رابطه مستقیم دارد، بدبینی، تظاهر ، حسادت ،ترس و خشم علائم عدم سلامت روان است و سلامت روانی پیش نیاز سلامت جسمانی است، افسردگی اغتشاشی است که با درجات گوناگون غمگینی ، یاس و نومیدی نمایان می شود این ها مولفه هایی است که باید در سلامت فردی و سلامت اجتماعی لحاظ شود .
وی افزود: بارزترین علائم افسردگی احساس عدم دلخوشی و دلتنگی و عدم اطمینان به آینده است، تخلیه هیجانی و زدودن احساسات منفی و تقویت امید به زندگی و شرکت در مجالس پرنشاط از راه های کاهش افسردگی است. بهمنی گفت:متاسفانه افسردگی بیماری واگیرداراست ، و خیلی سریع در اطرافیان نفوذ می کند و پویایی، تحرک، کار، تلاش، شادابی و امید به بهبودی در جامعه افسرده بسیار کاهش می یابد.
وی اضافه کرد:دراین گونه شرایط رسالت و وظیفه عاجل دولت مردان و متولیان امر تزریق نشاط ، امیدواری ، اشتغال آفرینی و تقویت اعتماد به نفس به صور و روش های مختلف در جامعه است .
این دکترای روانشناسی اضافه کرد:اجتماع همبسته، برابری عدالت اجتماعی،ثبات و پایداری، اقتصاد زنده و پویا و محیط زیست با طراوت و زندگی راحت و امن، رابطه حسنه بین حکومت و مردم و گسترش فرهنگ دین باوری و توجه به ارزش های ملی و قومی نقش بسزایی در پیشگیری از بروز افسردگی اجتماعی دارد ، ما در سخنان رئیس جمهوری جلوه هایی از این مولفه های علمی مشاهده کردیم .
رئیس شورای حزب اعتدال وتوسعه فارس همچنین گفت: اوج گیری نهضت بازگشت به طبیعت و خویشتن و زندگی ساده به شیوه سنتی و کهن و دوری از تجملات و زیاده خواهی برای جلوگیری از تشدید افسردگی بسیار با اهمیت می باشد ،تنها با تغییر سبک زندگی و تغییر در خواسته های اجتماعی می توان به این اهداف دست یافت و لازم است شرایط اجتماعی برای داشتن جامعه ای فعال و پویا و پر نشاط فراهم شود .
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌ غلامرضا مالک زاده
6113 /1876

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.