دکتر ابراهیم گشتاسبی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقطع حساس کنونی کشور می طلبید که منشور حقوق شهروندی رونمایی شود ، این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی ادامه داد: منشور حقوق شهروندی بحث سلیقه سیاسی خاص وپرداختن به جناحی خاص نیست،منشور موضوعی است که بقای کشور و بقای ساختار مدنی ما را ضمانت می کند .
گشتاسبی گفت:محور و ایده اصلی ودیدگاه کلی نظام را رهبر معظم انقلاب مشخص می کنند، در سایر موارد اگر سلیقه های مختلف سیاسی و جناحی بخواهند در همه زمینه ها ورود کنند و اگر هر کسی بخواهد در هر موردی نظرش را اعمال کند ، شاکله کلی کشور به هم می ریزد ، از این رو دراین شرایط پایبندی به منشور حقوق شهروندی امری لازم و ضروری است .
سرپرست دانشگاه شیراز با بیان اینکه درسال های پیش این مباحث برای اولین باردر قالب همایش حقوق شهروندی در شیراز توسط دانشگاه شیراز برگزار شده است گفت : متخصصان دانشگاه شیراز در این زمینه نظر تخصصی دارند ، ما در روزهای آینده در دفاع از منشور حقوق شهروندی بیانیه رسمی منتشر خواهیم کرد، مقطع حساس فعلی جامعه و کشور می طلبد که از منشور حقوق شهروندی حمایت کنیم .
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری دوشنبه 29 آذر ماه منشور حقوق شهروندی را شامل 23 سرفصل و 120 ماده به همراه ساز و کار اجرا و نظارت بر حسن اجرای حقوق شهروندی و همچنین ارجاعات قانونی مواد آن امضا و رونمایی کرد.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.