این ۳۷ نفر، سه‌شنبه ۱۲ آذرماه ۹۸ برای محک زدن خود در رقابت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به فرمانداری شیراز آمدند و ثبت نام کردند.  

انتخابات یازدهم و ناهماهنگی های آماری

علیرغم اینکه انتظار می رفت در سومین روز از ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات شهرستان های شیراز و زرقان شاهد رفع ناهماهنگی‌های دو روز گذشته در زمینه ارتباط با رسانه ها و خصوصا ارائه آمار دقیق و به موقع باشیم اما این موضوع در پایان روز سوم ثبت نام نیز تداوم داشت و در حالی که سخنگویی برای ستاد انتخابات شیراز تعیین نشده آمار ضد و نقیضی را مسوولان فرمانداری و ستاد انتخابات به خبرنگاران ارایه کردند.

زمان ثبت نام داوطلبین برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ تعیین شده اما تا ساعت ۲۰ سه‌شنبه آمار دقیقی درباره تعداد ثبت نام کنندگان به خبرنگاران ارایه نشد.

بلاتکلیفی آماری

اعداد ۱۷ ، ۲۱ ، ۳۶ و ۳۷ نفر برای تعداد داوطلبین ثبت نام کننده در ستاد انتخابات شهرستان های شیراز و زرقان از ساعت ۱۸ الی ۲۰ امشب از سوی کارکنان و مسئولان ستاد انتخابات شیراز به خبرنگاران ارایه شد.

در نهایت مسئولان ستاد انتخابات شیراز در غیاب فرماندار این شهرستان حوالی ساعت ۲۰ امشب به این نتیجه نهایی رسیدند که در روز سوم ۳۷ نفر داوطلب در این ستاد انتخاباتی ثبت نام کرده اند اما تنها ثبت نام ۲۱ نفر آنها قطعی و در سامانه مربوطه درج شده است.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شیراز شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران حاضر شد و تعداد ثبت نام کننده های روز سوم را ۳۷ نفر عنوان کرد.

محمد مهدی حسن پور ضمن بیان اینکه ثبت نام ۲۱ نفر از این افراد نهایی شده است،گفت: ۳۰ نفر از ثبت نام کننده های روز سوم در فرمانداری شیراز مرد و ۷ نفر آنها زن بودند.

او ادامه داد: ۲۷ نفر از این افراد مدرک کارشناسی ارشد ،۶ نفر دکتری و ۳ نفر لیسانس دارند.

وی اضافه کرد: کمترین سن این افراد ۳۰ سال و بیشترین آن ۶۷ ساله است و در مجموع در سه روز گذشته ۷۷ نفر برای شرکت در انتخابات پیش روی مجلس در شیراز ثبت نام کردند که ۶۶ نفر مرد و ۱۱ نفر زن هستند.

کشکولی: مجلس در توسعه پایدار کشور نقش اساسی دارد

قاضی محمدرضا کشکولی قاضی پرونده مرحوم میترا استاد همسر محمدعلی نجفی پس از حضور در ستاد انتخابات شهرستان های شیراز و زرقان و انجام مراحل ثبت نام خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: براساس قانون اساسی همه وظیفه دارند که برای خدمت به مردم تلاش کنند.

وی افزود: قطعا مجلس شورای اسلامی می‌تواند تاثیر به سزایی در توسعه همه جانبه و پایدار کشور داشته باشد و این نهاد در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نقش پررنگی دارد و می تواند گره از مشکلات کشور و مردم باز کند.

کشکولی اضافه کرد: مسوولین گذشته اقدامات خوبی برای توسعه شهرستان شیراز انجام دادند،اما هنوز کاستی هایی به ویژه در خصوص مسائل اقتصادی و اجتماعی نیز وجود دارد که مستلزم کارهای بیشتری به خصوص در حوزه قانونگذاری و خدمات رسانی است.

رئیس دادگاه کیفری شماره یک تهران در ادامه سخنان خود گفت: بنابر تاکیدات ویژه و مهم امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، رسالت مجلس به عنوان یکی از ارکان مهم در پاسداری از جمهوریت نظام باعث می‌شود هیچگاه جایگاه آن تنزل نیابد زیرا این نهاد رکن اصلی مردم سالاری دینی در کشور است.

این مقام قضائی مردم ایران را قشری فهیم توصیف کرد و گفت: قطعا مردم ما شرایط کنونی کشور و جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی را درک می کنند و مانند ادوار گذشته در یازدهمین انتخابات مجلس نیز مشارکت خیره کننده ای خواهند داشت.

ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح دهم آذر ۹۸در ستادهای انتخابات سراسر کشور آغاز شده است.

استان فارس با  ۳۶ شهرستان دارای ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه شهرستان های شیراز و زرقان شامل ساکنان بخش مرکزی شیراز و بخش ارژن و شهرستان زرقان چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند و ۱۴ نماینده دیگر مربوط به سایر شهرستان‌های فارس هستند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز دوم اسفند ماه ۹۸ برگزار می‌شود.

فارس پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد و اهالی استان فارس در چارچوب انتخابات میان‌دوره‌ای آتی مجلس خبرگان رهبری یکی از نمایندگان خود را به جای مرحوم آیت‌الله اسدالله ایمانی که اردیبهشت ۹۷ دعوت حق را لبیک گفت انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.