در حاشیه  اجلاس وزرای تمدن‌های کهن که در کشور چین در حال برگزاری است، نمایشگاهی از تولیدات هنرمندان صنایع دستی فارس برپا شده است که در این رابطه مصیب امیری گفت: این نمایشگاه با همکاری اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان فارس برگزار و آثاری شامل دست بافت های داری، منبت، زیورآلات سنتی، معرق، مس، قلم زنی، کاشی هفت رنگ و مصنوعات چوبی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس افزود: در واقع این نمایشگاه تخصصی بهانه ای برای آشناسازی مردم چین با داشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس به ویژه شهر شیراز است.

وی اضافه کرد: هم اکنون اکثر محصولات صنایع دستی استان به کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا صادر می شود و این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای مقصد جدید صنایع دستی استان به شمار می آید.

امیری از استقبال چشمگیر مخاطبان از این نمایشگاه خبر داد و اضافه کرد: امید است هر چه سریع تر چین به مقصد مناسبی برای صادرات صنایع دستی استان تبدیل شود.

 در حاشیه  این نمایشگاه هنرمندان اعزامی  صنایع دستی استان فارس با مسئولان و هنرمندان حوزه صنایع دستی کشور چین جلسات متعددی برگزار کردند ، 

  این نمایشگاه با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و میراث فرهنگی کشورمان گشایش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.