محمدرضا امیری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ثبت نام تعداد حداکثری از کاندیداهای انتخابات مجلس برگرفته از طیف ها و جریانات مختلف فکری و سیاسی را منجر به افزایش شور و نشاط اجتماعی در این عرصه دانست و گفت: حضور کاندیداهای بیشتر از همه طیف های فکری و سیاسی به افزایش قدرت انتخاب مردم نیز منجر خواهد شد.

وی افزود: بر کسانی که دارای شرایط قانونی و توانی برای خدمت به مردم و جامعه هستند و تخصص و تجربه ای دارند که می‌تواند مفید واقع شود تکلیف است که برای یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی داوطلب شوند و خود را در معرض رای مردم قرار دهند.

وی ادامه داد: هر فردی که قصد نامزدی در انتخابات دارد باید خود را ارزیابی کند تا به لحاظ علمی،شناخت وضعیت جامعه و مردم و همچنین توان جسمی برای نمایندگی را داشته باشد و بعد در این عرصه حاضر شود.

فرماندار شیراز گفت:‌ ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۷ و نیم صبح یکشنبه دهم آذر ۹۸ تا ساعت ۱۷ عصر در ستاد انتخابات شیراز واقع در فرمانداری این شهرستان انجام خواهد شد و به مدت یک هفته تا ۱۶ آذرماه ادامه دارد.

امیری اظهار داشت: برای ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هر فرد باید به مرکز حوزه انتخابیه شهرستان مورد تقاضا مراجعه کنند بگونه ای که داوطلبان شهرستان های زرقان و شیراز به فرمانداری شهرستان شیراز و داوطلبان سایر نقاط استان فارس نیز به مرکز حوزه انتخابیه آن شهرستان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: زمان ثبت نام برای داوطلبان نخستین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز از ۱۵ آذرماه آغاز خواهد شد و به مدت یک هفته تا ۲۱  آذر ادامه دارد.

فرماندار شهرستان شیراز اظهار داشت: داوطلبان که قصد ثبت نام در نخستین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان فارس را دارند باید به فرمانداری شهرستان شیراز و یا ستاد انتخابات کشور مستقر در وزارت کشور مراجعه کنند.

شرایط رای دهندگان در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری را تابعیت کشور جمهوری اسلامی،حداقل سن ۱۸ سال در روز رای گیری و عاقل بودن افراد است.

شرایط داوطلبان ثبت نام کننده در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز شامل اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی، تابعیت ایرانی، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت وفقیه ،داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن،نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه،سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی،شنوایی و گویایی،سن حداقل ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام می‌شود.

امیری در باره مدرک تحصیلی داوطلبانی که قصد ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند،گفت: هر دوره حضور افراد بعنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی محاسبه خواهد شد،بعنوان مثال اگر یک داوطلب مدرک فوق دیپلم دارد اما دو دوره در مجلس شورای اسلامی بعنوان نماینده مردم حضور داشته مدرک او معادل فوق لیسانس لحاظ خواهد شد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ۹۸ در کشور برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.