علی‌عسکر نجفی شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا هدف دیگر دولت را از ابلاغ طرح صلاحیت حرفه‌ای معلمان ایجاد انگیزه بیشتر برای آنان فرهنگیان عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح باعث می‌شود معلمان وظیفه خطیر تعلیم و تربیت را به نحوی شایسته‌تر انجام دهند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید طرح‌های گوناگونی را برای ارتقای وضعیت معیشتی معلمان در دست اجرا دارد به تامین مسکن فرهنگیان در قالب اقدام ملی مسکن نیز اشاره کرد که مقدمات آن با همکاری اداره کل مسکن و شهرسازی و واحدهای مرتبط در استان فارس در حال فراهم‌شدن است.

نجفی با اشاره به اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان به‌معنای احراز شرایط حرفه‌ای، ارتقای تحصیلی و حضور در دوره‌های ضمن خدمت است، ابراز داشت: دولت ما به ازای این تلاش فرهنگیان، درصدد است در احکام آنان از لحاظ مادی تغییراتی را اعمال کند.

او با اشاره به اینکه تامین اعتبار این طرح به میزان ۲۰هزار میلیارد ریال در قانون بودجه ۹۸ تصویب شده است، ادامه داد:با تکمیل فرایند رتبه‌بندی معلمان، طرح یادشده تامین اعتبار خواهد شد و انتظار می‌رود شاهد افزایش حقوق واجدان شرایط بین ۲ میلیون ریال تا ۷ میلیون ریال باشیم.

نجفی افزود: این طرح از ابتدای مهرماه ۱۳۹۸ محاسبه می‌شود و پس از اقدامات لازم معوقات مربوط به رتبه‌بندی پرداخت خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: سوابق معلمان براساس شاخص‌های مختلف عملکردی امتیازبندی می‌شود که شامل صلاحیت عمومی، صلاحیت حرفه‌ای و صلاحیت تخصصی  است و به افراد با سابقه خدمت دو سال و بیشتر تعلق خواهد گرفت.

نظام رتبه‌بندی معلمان با هدف ارتقای صلاحیت حرفه‌ای آنان پس از سال‌ها وقفه در سوم آذرماه ۹۸ به تصویب هیات دولت رسید.

براساس این طرح ۷۲۰هزار نفر در سراسر کشور از امتیازات رتبه‌بندی بهره‌مند می‌شوند و با اختصاص رتبه‌های مختلف برای افزایش صلاحیت حرفه‌ای و دانش تخصصی تشویق خواهند شد تا از این طریق بتوانند به رتبه‌های بالاتر ارتقا یابند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.