سردار سرتیپ دوم رهام بخش حبیبی، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی با کار اطلاعاتی و تحقیقاتی گسترده، در روزهای اخیر، ۹ نفر از عاملان اصلی ارتباط با شبکه‌های معاند و بیگانه که ناآرامی‌ها و اغتشاشات را هدایت می‌کردند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی آنان را در قالب یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

وی با بیان این که افراد دستگیر شده در تحقیقات تکمیلی پلیس به ارتباط با شبکه‌های معاند و بیگانه اعتراف کردند، افزود: متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری ۲ آشوبگر در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس اظهار داشت: همچنین ماموران پلیس امنیت عمومی این استان، ۲ آشوبگر اصلی اغتشاشات و تخریب اموال عمومی در ناآرامی‌های اخیر شهر شیراز را  شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در مخفیگاهشان دستگیر کردند. 

حبیبی ادامه داد: افراد دستگیر شده در تحقیقاتی که از آنها انجام شد، به خرابکاری و تخریب اموال عمومی از جمله بانک‌ها اعتراف کردند و در بازرسی از مخفیگاه متهمان، یک قبضه اسلحه شکاری به همراه ۱۳ فشنگ مربوطه، یک عدد شوکر، یک عدد اسپری فلفلی و برخی از تجهیزات و اموال مسروقه بانک‌ها کشف شد.

وی، ضمن تقدیر از همکاری مردم با پلیس در معرفی و دستگیری اشرار و اغتشاشگران، تاکید کرد: نیروی انتظامی بر اساس قانون و وظیفه ذاتی خود، در برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی با اقتدار عمل می‌کند و برای افزایش احساس امنیت در جامعه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

واکنش‌ها به اصلاح قیمت بنزین که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از بیست و چهارم آبان ماه ۹۸ به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.

در برخی شهرها این واکنش‌ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد اما در این میان، برخی افراد به اموال عمومی آسیب وارد کردند.

به گفته محمد تقی تذروی، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، خسارت‌ها و زیان‌هایی که در جریان اغتشاشات هفته پایانی آبان ۹۸ به تاسیسات و اموال عمومی خدمات شهری این شهر وارد شد، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.