سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور، سه شنبه در تجمع بزرگ بسیجیان شیراز با بیان اینکه هفته گذشته بار دیگر دست استکبار خبیث در کشور ما رو شد، افزود: اطلاعات دقیقی که در این زمینه به دست آمده بیانگر این است که بسیاری از کشورها و گروه‌ها از جمله آمریکا، اسراییل، منافقین، سلطنت طلبان و ... در فتنه اخیر دست داشتند و فتنه آبان 98 با موارد مشابه سال‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۶ متفاوت بوده و برای نخستین بار در فتنه آبان‌ماه اغتشاشگران به میزان زیادی از سلاح گرم استفاده کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی(ع) با بیان اینکه ما بین کسانی که در هفته گذشته به خیابان‌ها آمدند تمایز قائلیم گفت: شاید پاسدار، روحانی، دانشجو و استاد دانشگاه نیز به مواردی معترض باشند.

وی اظهار داشت: بخشی از مردم که هفته گذشته به خیابان‌ها آمدند از مواردی گله‌مند بودند که حتما باید این قشر مورد احترام باشند زیرا تورم، بیکاری و مشکلات معیشتی وجود دارد اما اگر با مردم سخن بگوییم آنها با وجود مشکلات به دلیل علاقه‌شان به نظام با سختی‌ها کنار خواهند آمد.

غیب پرور تاکید کرد: باید بین افرادی که به خیابان‌ها آمدند تفاوت قائل شد اما عده‌ای نیز بودند که اراذل و اوباش بوده و این گروه دوم نیز قابل مدیریت کردن هستند.

وی ادامه داد: گروه سوم کسانی بودند که به عنوان محارب وارد میدان شدند و این قشر همان‌هایی هستند که پمپ‌های بنزین را که متعلق به بخش خصوصی است به آتش کشیدند و با سلاح گرم باعث رعب و وحشت مردم شدند و اموال عمومی را غارت کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی(ع) گفت: گروه سوم آشوبگر نیستند بلکه این افراد تروریست هستند و باید برابر قانون مورد پیگرد قرار گیرند.

وی ادامه داد: آنهایی که سلاح در دست داشتند و وارد میدان شدند و ماموران امنیتی، پلیس و مردم را هدف قرار دادند باید محاکمه انقلابی شوند.

سردار غیب پرور اضافه کرد: خوشبختانه فتنه‌ای با گستردگی زیاد، ظرف ۴۸ ساعت با عنایت الهی جمع شد.

وی اضافه کرد: در سال ۷۸ نخستین فتنه را در کشور تجربه کردیم و ماجرای کوی دانشگاه هرگز از یادها پاک نخواهد شد و در این زمان مردم وارد صحنه شدند و آن غائله ختم شد.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی(ع) اظهار داشت: حدود ۱۰سال بعد از حوادث کوی دانشگاه فتنه ای دیگر در سال ۸۸ رخ داد و در همین شیراز قریب به هشت ماه این فتنه ادامه داشت و ماجرا زمانی ختم شد که فتنه گران به ساحت مقدس سید الشهداء (ع) و تصویر امام خمینی (ره) بی احترامی کردند و در این زمان مردم دو باره وارد میدان شدند و این ماجرا نیز ختم شد.

سردار غیب پرور همچنین افزود: استراتژی آمریکا برای کشور ایران، تنها براندازی است و سردمداران آمریکا به کمتر از براندازی جمهوری اسلامی راضی نخواهند بود و تنها ممکن است در ادوار مختلف از تاکتیک‌های مختلفی استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بسیج در ابتدای انقلاب یک نهاد بود که اکنون به درختی تنومند تبدیل شده که قابلیت این را دارد که به معنای کامل از انقلاب اسلامی دفاع کند.

این مقام نظامی افزود: در یک سال ابتدایی جنگ تحمیلی توفیق زیادی حاصل نشد اما پیروزی‌های ما در این جنگ از زمانی حاصل شد که بسیج وارد میدان شد.

سردار غیب پرور با بیان اینکه در حال حاضر ایران یکی از چهار قدرت برتر موشکی دنیاست، گفت: کشور ما توانست ماجرای داعش را مدیریت کند و اکنون به یکی از قدرت‌های منطقه تبدیل شده است.

واکنش‌ها به اصلاح قیمت بنزین که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از بیست و چهارم آبان ماه ۹۸ به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.

در برخی شهرها این واکنش‌ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد اما در این میان، برخی افراد به اموال عمومی آسیب وارد کردند.

بر اساس اعلام رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز در روزهای گذشته علاوه بر زیان‌های شخصی وارد شده به افراد، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به تاسیسات شهری شیراز خسارت وارد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.