مرتضی رهنما، دوشنبه بیان داشت: همچنین در هشت ماه سال ۹۸ از بیش از ۶ هزار مرکز عرضه کالا در استان فارس بازرسی شد و کالاهایی که فاقدنشان استاندارد بود، شناسایی و اقدام قانونی در این زمینه اعمال شد.  

به گفته وی، در مدت یاد شده، کارشناسان اداره کل استاندارد فارس بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی این استان داشتند و به صورت تصادفی از خطوط تولید و انبارهای این واحدها، از بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نمونه محصول نمونه برداری کردند و مطابق استانداردهای مربوطه در آزمایشگاه‌های همکار استاندارد فارس مورد آزمون و تجزیه و تحلیل قرار دادند.

او بیان کرد: همچنین یک هزار و ۹۰۰ آسانسور در مدت مورد اشاره، تاییدیه استاندارد گرفتند و ۱۲۶ مورد مجوز ظرفیت خالی برای واحدهای تولیدی این استان صادر شد.

رهنما ادامه داد: افزون بر این سه هزار مرتبه نازل‌های سوخت جایگاه‌های عرضه سوخت مایع در این استان مورد بازرسی و کالیبراسیون قرار گرفت.

مدیر کل استاندارد فارس گفت: صدور ۱۷۰ پروانه کاربرد نشان استاندارد و صدور ۱۸۵ فقره اظهار نامه وارداتی، صادراتی و تعیین ماهیت از دیگر فعالیت‌های این اداره کل در هشت ماه سال ۹۸ است.

رهنما اضافه کرد: همچنین مدیران کنترل کیفیت این نهاد در مدت مذکور، از یک هزار و ۵۰۰ نفر ساعت آموزش تخصصی بهره‌مند و سه شرکت بازرسی و آزمایشگاه همکار استاندارد و شرکت نمونه‌برداری بخش خصوصی جدید، توسط این اداره کل تایید صلاحیت شد.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.