حمید نادگران چهارشنبه در آیین افتتاح نخستین کنفرانس بین المللی شهر هوشمند جنوب کشور در شیراز،افزود: ۱۷ هزار دانشجو و ۷۲۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شیراز وجود دارد و این مرکز آموزش عالی همیشه یکی از برترین دانشگاه‌های کشور بوده است.

نادگران ادامه داد: ۱۵ دانشکده  و ۱۷ پژوهشکده زیرمجموعه دانشگاه شیراز فعالیت می کند که هر ساله این مراکز میزبان بسیاری از همایش‌های ملی و بین المللی است که کنفرانس شهر هوشمند که در حال برگزاری است یکی از بهترین نمونه های این همایش ها است که حضور عملی دانشگاه را در جامعه پر رنگ تر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امروزه نقش علم ،خودباوری و رسالت اجتماعی دانشگاه بر همگان روشن است،گفت: رسالت و ماموریت دانشگاه‌های امروز در حال تغییر است و تاثیر گذاری اجتماعی یکی از اولویت‌های دانشگاه اثر بخش خواهد بود.

وی ادامه داد: در دنیای کنونی واضح است که نقش دانشگاه ها برای کمک به مدیریت شهری و مدیران اجرایی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه توسعه شهرها باید علمی ، بهینه و پایدار باشد،گفت: چالش ها و مشکلات جامعه باید با راهکار علمی و با توجه به اقلیم ، فرهنگ هر منطقه توسط نخبگان دانشگاهی ارایه و با تلاش دستگاه های مختلف بر طرف شود.

نادگران با اشاره به اینکه شهر هوشمند، مشارکت مردمی را نیز افزایش می دهد،گفت: حکمرانی هوشمند،شهروند هوشمند و اقتصاد هوشمند باید برای تحقق این هدف مدنظر قرار گرفته و در کلیه برنامه ریزی ها، توسعه شهرها براساس اصول علمی هوشمندسازی انجام شود.

رئیس دانشگاه شیراز اظهار داشت: وظیفه همه دستگاه های اجرایی این است که تا قبل از توسعه و هوشمندسازی شهری با هوشمندی به سراغ شهرهای هوشمند رفته و از آن استقبال کنند.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت های فنی ارتباطات و فناوری از ملزومات شهر هوشمند است که باید با تعامل و کمک مردم حاصل شود.

وی با تاکید بر اینکه عدم توجه به اقلیم و پتانسیل محلی باعث هدررفت اعتبارات می شود و بر پیچیدگی شهرها می افزاید،گفت: توجه مدیران اجرایی و مسئولان شهری به دانشگاه ها یکی از مطالبات مردمی است‌.

شهرها با کوچکترین چالش دچار مشکلات عظیم می شوند

شهردار بوشهر نیز در این کنفرانس علمی گفت: شهرهای ما با کوچکترین مشکلات مانند بارندگی دچار چالش جدی می شوند و حتی تلفات انسانی نیز می دهند.

نورالدین امیری افزود: هر یک از شهرهای ما ظرفیتی جداگانه و خاص خود دارند که اگر از این ظرفیت‌ها دیده و به آن توجه شود نیاز به تراکم فروشی در شهرها نیست.

وی معتقد است که بعضی از شهرهای کشور ما تا ۲۰ سال آینده دیگر قابل زیستن نیست و باید چاره ای برای این موضوع اندیشیده شود.

شهردار بوشهر عنوان کرد: هوشمند سازی و حرکت در این زمینه باعث کاهش بزه و جرم در شهرها نیز خواهد شد.

۳۷۸ مقاله به نخستین کنفرانس شهر هوشمند ارایه شده

دبیر اولین کنفرانس بین المللی شهر هوشمند در جنوب کشور در ابتدای این همایش گفت: ۳۷۸ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس بین المللی ارسال شد که در نهایت ۳۱۲ مقاله بعد از داوری پذیرش شد.

محسن مشکسار افزود:۸۰ مقاله به شکل پوستر در این کنفرانس ارایه شده و مابقی مقالات نیز طی دو روز برگزاری بصورت شفاهی ارایه خواهد شد.

نخستین کنفرانس بین المللی شهر هوشمند جنوب کشور در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبانماه در شیراز فعالیت می کند و در این دو روز پژوهشگران و متخصصین این حوزه به بیان دیدگاه و ارایه مقالات خود در زمینه هوشمندسازی اقدام می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.