علی راستگو، سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: امروز نسبت به پرداخت حداقل حقوق کارگران در برخی کارگاه‌های مشمول قانون کار کم‌توجهی می‎شود که امیدواریم با به سرانجام رسیدن پیش‌نویس امنیت شغلی کارگران و قراردادهای قانون کار که در مجلس بلاتکلیف مانده از میزان مشکلات جامعه کارگری کاسته شود.
وی، همچنین بر لزوم واگذاری مدیریت تامین اجتماعی به جامعه کارگری و کارفرمایی به عنوان صاحبان اصلی آن، تاکید کرد.

اهداف خصوصی‌سازی محقق نشده است

دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، عدالت‌خواهی، تقسیم عادلانه ثروت، ارتقای بهره‌وری، کوچک‌سازی دولت و اشتغال را از جمله اهداف خصوصی‌سازی در کشور برشمرد و گفت: با بررسی شرایط و روند خصوصی‌سازی، پی می‌بریم که این اهداف محقق نشده است.

راستگو ادامه داد: در حقیقت روند کار به گونه‌ای پیش رفت که می‌توان گفت به جای خصوصی‌سازی بیشتر شخصی‌سازی انجام شده است.
وی اضافه کرد: در دنیا وقتی بحث خصوصی‌سازی مطرح می‌شود، تخصص و قابلیت افرادی که می‌خواهند مالکیت یا اداره یک واحد تولیدی یا کارخانه را در اختیار گیرند بررسی می‌شود اما در کشور ما خصوصی‌سازی به گونه‌ای انجام شد که حتی برخی از کارگاه‌هایی که تا قبل از خصوصی ‌سازی عملکرد خوبی داشتند دچار مشکل و بحران شده و کارگران آن بیکار شدند.
او اظهار داشت: به نظر می‌رسد در جریان این خصوصی‌سازی‌ها فقط به یک چیز توجه شده و اینکه اگر کارگاهی واگذار می‌شود این کار با نگاه سودآوری مقطعی انجام شود.
وی افزود: در کنار بی‌توجهی به عدم صلاحیت افراد و سوء مدیریت، برخی مداخله‌های سیاسی نیز به اقتصاد و تولید ضربه و خسارت وارد کرده و منافع جامعه کارگری را با مخاطره مواجه کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.