با توجه به  ایران در جمع پنج کشور بلاخیز جهان است و بروز اتفاقات گوناگون همچون سیل و زلزله و رانش زمین و آتش‌سوزی با دیگر بلایای طبیعی ضرورت آموزش همگانی درباره امدادرسانی نشان می‌دهد.

ناآگاهی از چگونگی مراقبت از خود و دیگران و نیز امدادرسانی فارغ از شدت آسیب‌هایی که هر حادثه وارد می‌کند، به‌عنوان امری که ممکن است در ادامه‌دار شدن یا وخیم‌شدن بحران تاثیرگذار باشد، خطرآفرین است و هزینه‌های بسیاری به مردم و دولت وارد می‌کند.

آمادگی دربرابر بلایای طبیعی ترس و اضطراب عمومی را کاهش می‌دهد و هزینه‌های برآمده از سوانح را کاهش می‌دهد.

اینکه افراد بدانند چگونه باید در برابر حوادث گوناگون واکنش نشان دهند، چگونه پناه بگیرند یا چگونه به زخمی‌ها یاری برسانند، از اصول مهم به‌شمار می‌رود که آموزش آن بر عهده سازمان هلال احمر است.

جمعیت هلال احمر با آموزش به اقشار مختلف به آن‌ها می‌آموزد که چگونه در برابر آسیب‌دیدگی خود و دیگران شکیبایی کنند، در صورت مسدود شدن جاده‌ها یا قطع سایر خطوط ارتباطی چگونه درخواست کمک کنند و وضعیت را تا رسیدن متخصصان و تیم‌های امدادی فراهم کنند.

طبق اعلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس این جمعیت در شش‌ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۳ هزار و ۸۴۹ نفر را در ۲۶ شهرستان فارس از اقشار مختلف آموزش داده است.

حسین درویشی در این باره بیان داشت: آموزش همگانی یکی از مسئولیت های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود و این دوره‌ها با هدف افزایش آگاهی مردم و آمادگی آنها در برابر مخاطرات برگزار شده است.

وی بیان کرد: در شش ماه نخست سال جاری ۲۹هزار و ۷۲۹ نفر در دوره های آموزش کمک های اولیه ، آمادگی در برابر مخاطرات، مهارت‌های پایه داوطلبی و مبتنی برنیاز شرکت کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: ۱۵۳ دوره تخصصی در شش ماهه اول سال جاری برگزار شده و چهارهزار و ۱۲۰ نفر از اعضا از این آموزش ها بهره مند شده‌اند.

درویشی افزود: آموزش های تخصصی نیز شامل دوره های مقدماتی امداد، مقدماتی نجات، حمایت های روانی، تغذیه در شرایط اضطراری، اقدامات پیش بیمارستانی، جست‌وجو و نجات در جاده و جست‌وجو و نجات در سیلاب بوده است‌ و با هدف ارتقای سطح علمی و مهارت اعضا و امدادگران جمعیت برگزار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.