امیر حسین گنج کریمی روز دوشنبه اعلام کرد : پلاکت‌ها در کنترل خونریزی و انعقاد طبیعی خون نقش حیاتی و اساسی دارند و در سلامت و روند درمان بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان قرار می گیرند، بسیار ضروری است و این فرآورده اکنون در بیمارستان آنکولوژی امیر با کمبود روبروست.

مدیر بیمارستان سرطان شناسی امیر با اشاره به کاهش شدید خون و فرآورده ‌های خونی، از شهروندان شیراز با تمام گروه های خونی به ویژه گروه‌ های خونی منفی برای اهدای خون، دعوت کرد تا با اهدای خون، در نجات جان این بیماران سهیم شوند.

گنج کریمی اعلام کرد: علاقمندان به شرکت در این امر حیاتی، می توانند همه روزه به مراکز انتقال خون در میدان نمازی، روبروی خیابان ملاصدرا و خیابان قصردشت، بالاتر از عفیف آباد، ایستگاه آسیاب قوامی مراجعه کرده و در طرح «اهدای خون؛ اهدای زندگی» مشارکت کنند.

کمبود پلاکت‌های خونی در بیماران سرطانی به‌ویژه کودکانی که با این مشکل روبرو هستند، به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین و مراکز درمانی طی این روزها تبدیل شده است.پایین بودن پلاکت خون یا ترومبوسیتوپنی به کاهش تعداد انواعی از اجزای خون به نام پلاکت گفته می‌شود که در انعقاد خون نقش دارند. پایین بودن پلاکت خون در افراد مبتلا به سرطان محتمل است. پلاکت‌ها در مغز استخوان ساخته می‌شوند و به تشکیل لخته و توقف خونریزی عروق آسیب دیده کمک می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.