علی‌عسکر نجفی دوشنبه در آیین افتتاح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در آموزشگاه ابتدایی خاک ره آموزش‌ و پرورش ناحیه یک شیراز عنوان کرد: اجرای المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای زمینه‌ساز مشارکت هر چه بیشتر دانش‌آموزان در فعالیت‌های اجتماعی و تشویق آن‌ها به کار گروهی و تیمی و همچنین اشاعه فرهنگ ورزش در بین دانش آموزان را فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه  ورزش آموزشگاهی امروز به پایگاهی برای افتخارآفرینی و نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط دنیا تبدیل شده است، اظهار داشت: سال گذشته دانش‌آموزان فارس موفق به کسب  چند مدال جهانی، بین‌المللی و آسیایی در رشته‌های کاراته، پرتاب دیسک و وزنه، تکواندو و کشتی شدند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با بیان اینکه برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی در قالب فعالیت‌های  فوق‌برنامه برای افزایش فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان شکل‌گرفته، به طرح‌های حیاط پویا، مدرسه قهرمان  و المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای اشاره کرد.

نجفی با تأکید بر توجه جدی به ورزش به‌عنوان یکی از ارکان مهم تعلیم و تربیت گفت: از دیگر طرح‌های مهم، راه‌اندازی کلاس درس تربیت‌بدنی است که به‌تازگی در مدارس فارس آغاز شده و هم‌اکنون ۱۰ سهمیه برای راه‌اندازی کلاس درس تربیت‌بدنی در مدارس استان پیش‌بینی‌شده که در دست آماده‌سازی و اجراست.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس یکی از اهداف برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای را پویایی ، شادابی و نشاط دانش آموزان برشمرد و عنوان کرد: هدف اصلی از این المپیاد، اجرای کامل ساحت زیستی و تربیت‌بدنی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش است.

وی با اشاره به همکاری و مشارکت همه‌جانبه مدیران و معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها در برگزاری طرح المپیاد ورزشی گفت: اجرای این برنامه‌ها زمینه‌ای است برای مشارکت هر چه  بیشتر دانش آموزان در فعالیت‌های اجتماعی و تشویق آن‌ها به کار گروهی و تیمی و همچنین اشاعه فرهنگ ورزش در بین دانش آموزان به‌عنوان یک اصلی مهم در زندگی.

نجفی همچنین به روند رو به رشد توسعه فضاهای ورزشی در  استان فارس اشاره و اعلام کرد: امسال ۱۰ زمین چمن مصنوعی را در مدارس استان افتتاح کردیم و ۳ استخر را به بهره‌برداری رساندیم؛ همچنین  ۷ استخر دیگر هم در دست‌ساخت است.

المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در رشته های مختلف تا اسفندماه ۹۸ ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.