هدف از این دستور استاندار فارس، حضور بیشتر مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی در بین مردم شهرستان‌های مختلف استان و بررسی مسایل و مشکلات آنان بود.

ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی متناسب با میزان رضایت مردم 
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در آن مقطع زمانی در تبیین این دستورالعمل گفت: با هدف حضور بیشتر مسئولان در بین مردم و تلاش برای حل و فصل مسائل و مشکلات آنان، استاندار فارس دستور داد تا دستگاه‌هایی اجرایی استان تنها ۲ روز را به جلسات اداری اختصاص دهند و مابقی در بین مردم شهرستان‌های مختلف استان باشند.
عبدالرضا قاسمپور افزود: عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان متناسب با میزان رضایت مردم ارزیابی می‌شود و این مردم هستند که حرف اول را می‌زنند و می‌گویند کدام مدیر و دستگاه اجرایی موفق و کدام ضعیف عمل کرده است.
وی ادامه داد: در ارزیابی‌ دستگاه‌های اجرایی به شاخصه‌هایی از جمله میزان رضایتمندی مردم توجه می‌شود، اصل رضایت مردم است و اگر مردم راضی باشند مدیران نیز در ارزیابی‌ها موفق خواهند بود.
حال با گذشت بیش از چهارماه از زمان صدور دستور استاندار فارس، خبرنگار ایرنا برای بررسی این موضوع به سراغ فرمانداران برخی شهرستان‌های استان رفت تا در گفت و گو با آنان، تحقق این مساله را بررسی کند.

حضور مدیران‌کل در سروستان در شهرستان‌ها بیشتر شده است
فرماندار سروستان در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: در شهرستان سروستان هر هفته شاهد حضور معاونان استاندار و مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان هستیم.
محسن پورزارعی با بیان اینکه پس از صدور دستور استاندار فارس مبنی بر حضور بیشتر مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان در شهرستان‌ها، این حضور بیشتر شده است، افزود: به طور میانگین هفته‌ای سه تا چهار نفر از مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان در شهرستان سروستان حضور دارند.
وی ادامه داد: برخی از مدیران در سفر به شهرستان سروستان در بین مردم حضور پیدا می‌کنند و در نماز جمعه شرکت می‌کنند اما برخی در جلسات اداری شرکت و یا از اداره مربوطه خود سرکشی می‌کنند.

حضور مدیران‌کل در مُهر خوب است
فرماندار شهرستان مهر نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: خوشبختانه پس از صدور دستور استاندار فارس مبنی بر حضور مدیران‌کل در شهرستان‌ها، حضور آنان افزایش یافته است و مرتب به شهرستان مُهر سر می‌زنند.
سید محمد موسوی افزود: دلیل حضور بیشتر مدیران در شهرستان مُهر سرکشی از پروژه‌ها و حضور در جلسات اداری است که به طور میانگین در طول هفته میزبان چهار مدیرکل استان هستیم.
وی ادامه داد: هرچند عمده مدیران‌کل استان فارس به شهرستان مُهر می‌آیند اما انتظار می‌رود مدیران‌کلی که کمتر شاهد حضور آنها در شهرستان‌ها هستیم نیز با این روند،‌همراه شوند تا توسعه شهرستان‌های فارس شتاب گیرد. 

دستور راهگشا
فرماندار شهرستان فیروزآباد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دستور استاندارفارس مبنی بر محدود شدن جلسات مدیران‌کل استان به ۲ روز در هفته و حضور بیشتر آنان در شهرستان‌ها و در بین مردم، یک دستور بسیار خوب و بجایی بود چون در برخی موارد جلسات مکرر وقت و زمان مدیر دستگاه اجرایی را می‌گیرد و او از بررسی مسایل و مشکلات و پیگیری‌ها برای حل مسایل و مشکلات در سطح استانی و ملی بازمی‌ماند.
سید کمال علوی افزود: خوشبختانه در حال حاضر برنامه‌ریزی شده است تا جلسات دستگاه‌های اجرایی ۲ روز در هفته باشد اما برخی مواقع این برنامه‌ریزی‌ها با توجه به حضور مسئولان ملی در استان و جلسات غیرمنتظره دیگر تغییر می‌کند.
وی ادامه داد: هرچند حضور مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان فارس در شهرستان‌ فیروزآباد به صورت صد درصد تحقق نیافته است اما نسبت به گذشته بهتر شده است.
فرماندار شهرستان فیروزآباد گفت: عمدتا دعوت از مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان فارس بنا به درخواست مسئولان ارشد شهرستان و برای حل مسائل و مشکلات مردم بوده است و انتظار می‌رود این روند حضور، شکل داوطلبانه به خود بگیرد. 
علوی افزود: حضور مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان در فیروزآباد قابل توجه بوده است، در طول هفته حداقل میزبان یک مدیرکل در این شهرستان هستیم که در مجموع رضایتمندی از حضور آنان وجود دارد.
وی گفت:‌ در صورت برنامه‌ریزی مدیران کل برای دیدار مردمی در شهرستان‌ها، این موضوع قطعا بازخورد خوبی خواهد داشت و به گره‌گشایی از مشکلات منجر می‌شود. 

مدیران‌کل با درخواست به شهرستان‌ می‌آیند
فرماندار شهرستان بوانات نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: دستور استاندار فارس به مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان فارس مبنی بر حضور بیشتر در شهرستان‌های استان و حل مسایل و مشکلات مردم یک دستور هوشمندانه و حساب شده بود.
علی محمودی افزود: در شهرستان بوانات به طور میانگین ماهانه ۲ نفر از مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی حضور می‌یابند که این حضور آنان براساس درخواست مسئولان ارشد شهرستان است.

بررسی‌ها در سایر شهرستان‌های استان نیز حاکی از آن است که حضور شمار قابل توجهی از مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان در شهرستان‌ها بنا بر دعوت مسئولان این مناطق محقق می‌شود. در این شرایط، اعلام موضع استانداری فارس مبنی بر لزوم حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها و تاثیر این موضوع در ارزیابی عملکرد این دستگاه‌ها،‌ می‌تواند برای تقویت این روند گامی موثر باشد و این که حضور مدیران در شهرستان‌ها به عنوان یک ماموریت ذاتی و امری داوطلبانه تعریف شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.