سجاد سالک، یکشنبه در آیین انتخاب اعضای مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوان استان فارس در شیراز افزود: یکی از شاخص‌های مهمی که این وزارتخانه در پیوند با سازمان‌های مردم نهاد در نظر دارد، سطح کیفی اینگونه سازمان‌هاست و تلاش می کنیم که در این مورد رتبه‌بندی و اعتبار سنجی صورت گیرد.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد برای اینکه بیشتر دیده شوند باید با راه‌اندازی روابط عمومی و سایت، عملکرد خود را مستند سازی کنند و با اطلاع‌رسانی در این زمینه، مردم را از چگونگی فعالیت‌های خود در کشور آگاه سازند. 

سالک با اشاره به اینکه سازمان‌های مرد نهاد استان فارس در زمره بهترین‌های کشور به ویژه در بخش آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌آیند گفت: برخی استان‌ها در این گونه فعالیت ها حضور ندارند اما استان فارس در تمام زمینه‌ها مشارکت دارد و به عنوان یک الگو محسوب می‌شود.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: کسانی که به عنوان عضو مجمع انتخاب می‌شوند، نماینده تمام سازمان‌های مردم نهاد جوان برای مطالبه‌گری هستند زیرا جهان امروز دنیای تشکل‌های مدنی است و جامعه‌ای موفق خواهد شد که به تشکل‌ها اعتماد کند.

سالک ادامه داد: برخی از افرادی که به جمع مجمع اضافه می‌شوند ارتباط آنها با سایر استان‌ها کم می‌شود و این امر با  فلسفه تشکیل مجمع مغایرت دارد چرا که این افراد به عنوان نماینده تمام سازمان‌های مردم نهاد هستند.

به گفته وی، هم اینک بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سازمان مردم نهاد با افزون بر ۲۰ هزار عضو رسمی در کشور فعال است.
 

مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در بحران‌ها چشمگیر است

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس هم در این آیین اظهار داشت: مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در بحران‌ها به ویژه هنگام وقوع سیل در شیراز، آتش سوزی جنگل‌ها و آسیب های اجتماعی چشمگیر است و باید بیشتر به آنها اعتماد کنیم.

حیدرعلی کامیاب کلانتری افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم، تشکل‌ها شکل جدیدتری به خود گرفت و با تحقق وعده‌ها شاهد استقبال جوانان در تمام عرصه‌ها بودیم.

وی اضافه کرد: شکل گرفتن مجمع ملی جوانان و مجامع استانی بیانگر این است که دولت برای حق و حقوق جوانان ارزش زیادی قائل است و بسیاری از مدیران به این باور رسیده‌اند که کارها را به جوانان بسپارند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه امروز در محل‌های آسیب پذیر شاهد حضور تشکل‌های جوان هستیم، گفت: با حضور جوانان و انجام کارهای فرهنگی، رفع و حل مشکلات نقاط آسیب پذیر، روند خوبی به خود گرفته است.

کامیاب ادامه داد: فارس نخستین استانی بود که خانه جوان در آن احداث شد و به تبع آن نیز در کشور این اتفاق افتاد و ۶ خانه جوانان تا پایان سال ۹۸ در فارس تجهیز و به بهره برداری می‌رسد و چندین شهرستان این استان هم که در این زمینه فعال هستند در سال ۹۹ صاحب خانه جوان می‌شوند و برای تحقق این امر اعتبار خوبی هم در نظر گرفته شده است. 

 وی همچنین بیان کرد: افرادی که برای مجمع انتخاب می‌شوند به عنوان نماینده بیش از ۱۵۰ سازمان مردم نهاد در استان فارس هستند که باید مطالبه‌گر حقوق آنها باشند.

حقوق جوانان جدی تر گرفته شده است

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس هم اظهار داشت: سران نظام، حق و حقوق جوانان را جدی‌ترگرفته اند از جمله اینکه رهبر معظم انقلاب فرمان دادند که ۶ ماه از خدمت نظام وظیفه اعضای سازمان‌های مرد نهاد جوان به عنوان امریه در سازمان‌های خود مشغول به کار شوند و این امر به معنای توجه به جوانان است.

علی رضایی ادامه داد: امروز شاهد حضور و مشارکت جوانان در تمام عرصه‌ها هستیم و آنها به خوبی نشان دادند که از شایستگی حضور در تمام زمینه‌ها برخوردارند.

او گفت: اعتماد به جوانان موجب دلگرمی آنان خواهد شد و باعث می‌شود که آنها با تمام وجود به نظام جمهوری اسلامی خدمت کنند و این مهم شکوفایی جامعه را در پی خواهد داشت.

در ادامه این آیین، انتخابات اعضای مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوان استان فارس به صورت کتبی برگزار شد و از ۹۵ رای اخذ شده، بهرام حسن‌زاده از شهرستان لامرد با ۴۴ رای به عنوان نفر اول انتخاب شد، رضا ترابی، مهردا الطافی، سید محمد پیمبرنژاد، الهام مشکل گشا، راحله زارعی، احسان ده بزرگی، فاطمه حضوری و سارا ضمیری به عنوان عضو اصلی و همچنین علی مهبودی، احسان زارعی، سید رضا آزاد و سعید اکبری هم به عنوان عضو علی البدل برای مدت ۲ سال انتخاب شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.