آیت الله احمد بهشتی، یکشنبه در همایش یاوران وقف که در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) شهرستان فسا برگزار شد، افزود: اگر موقوفات حوزه‌های علمیه درست مدیریت شود این مراکز بدون نیاز به حمایت و کمک هیچ نهادی از جمله دولت می‌تواند اداره و مدیریت شوند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مدرسه علمیه هاشمیه شیراز که در گذشته تعطیل شده باید توسط مدیران کنونی احیا شود و همچنین موقوفاتی که در این استان غصب شده نیز باید احیا و بازگردانده شود. 

وی، مردان و زنانی که اهل صدقه دادن هستند را دارای اجری مضاعف دانست و گفت: وقف صدقه جاریه‌ای است که تا قرن‌ها برکات آن نصیب جامعه می‌شود.

بهشتی اضافه کرد: به برکت وقف باید دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها رونق پیدا کند و به فقرا و درماندگان نیز رسیدگی شود.

فارس در قله وقف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز در این همایش بیان داشت: این استان در حوزه وقف و بهرمندی از وجود خیران در قله قرار دارد.

حجت الاسلام سید عباس موسوی افزود: سند موجود وقف در استان فارس به ۷۰۰ سال پیش باز می‌گردد که قبل از آن هم بوده اما ثبت نشده است و هر زمان که واقفان این خطه احساس می کردند که به کمکشان نیاز است، ورود پیدا می کردند.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس هم گفت: بیش از ۴۰ هزار نفر هیات امنای بقا متبرکه، کارشناسان، متولیان و واقفین با مجموعه اوقاف این استان همکاری دارند.

الیاس رضایی همچنین با اشاره به برگزاری این همایش در حرم مطهر امامزاده اسماعیل (ع) فسا،گفت: این مجموعه مذهبی یکی از بزرگترین مراکز خدماتی، زیارتی و گردشگری است و هدف از برگزاری آن در این مکان، معرفی هر چه بیشتر این مجموعه بوده است.

در ادامه این همایش از ۱۲۰ فعال حوزه وقف تجلیل و از جایزه علمی موقوفه حاج محمد حسن کاظمی شیرازی و وقف نامه موقوفه کرامت الله بیگی واقع در شهرستان فسا رونمایی شد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.