مدیر کل آموزش و پرورش فارس، چهارشنبه در حاشیه برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، این انتخابات را مانور تربیت سیاسی در نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: می‌کوشیم تا دانش‌آموزان نسبت به انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و آینده سیاسی خود مسئولیت‌پذیر باشند.
علی عسکر نجفی، هدف از برگزاری این انتخابات را تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان دانست و افزود: این انتخابات باعث می‌شود که دانش‌آموزان برای پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی و مشارکت در مسیر زندگی و آینده خود آماده شوند.
او ادامه داد: در بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی استان ۱۳۷ هزار و ۳۵۸ دانش‌آموز دختر و پسر کاندیدا هستند که از این تعداد ۴۳ هزار و ۷۵۰ نفر به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی مدارس استان انتخاب خواهند شد که از این تعداد نیز منتخبین نواحی، شهرستان‌ها و مناطق با حضور در انتخابات استانی این شورا، به عنوان نمایندگان فارس در انتخابات مجلس دانش‌آموزی کشور شرکت خواهند کرد.
وی، شوراهای دانش‌آموزی را یک رکن مهم و بازوی کمک کننده به مدیران مدارس دانست و اظهار داشت: اعضای شوراها انتقال دهنده نیازها و مطالبات دانش‌آموزان و در واقع پل ارتباطی بین دانش‌آموزان و مدیران مدارس هستند و از سوی دیگر مدیران نیز از مشورت اعضای شورا بهره می‌برند.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: شاکله این برنامه‌ها دانش آموز محور است و خود دانش‌آموزان با مشارکت مدیران و معاونین پرورشی و اولیا برگزار کننده این انتخابات هستند.
نجفی، با اشاره به جایگاه قانونی شورای دانش‌آموزی در مدارس گفت: علاوه بر انتخابات این شوراها که نمادی از تربیت سیاسی دانش‌آموزان است، پیگیر بحث تربیت سیاسی دانش آموزان در حوزه‌های دیگر نیز بوده‌ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.